غرور آسیایی جام قهرمانی را از گیتی‌پسند گرفت

تیم فوتسال گیتی‌پسند با انجام یک بازی نه چندان منطقی و هماهنگ در مقابل نماینده فوتسال تایلند برای دومین بار جام قهرمانی فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را از دست داد.

به گزارش ایمنا، دو روز از انجام بازی فینال رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا و شکست ۳ بر ۲ گیتی‌پسند در مقابل چونبوری تایلند پشت سر گذاشته شده و شاید امروز بتوان با منطق بیشتری در مورد عملکرد نماینده فوتسال ایران در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا صحبت کرد. گیتی‌پسند بعد از قهرمانی در لیگ فصل گذشته برای سومین بار نماینده فوتسال ایران در جام باشگاه‌های آسیا بود و انتظار می‌رفت تا علی افضل بتواند به همراه این تیم دومین قهرمانی خودش و گیتی‌پسند را به کارنامه افتخارات فوتسال ایران اضافه کند.

آخرین بازی که گیتی‌پسند موفق شده بود به عنوان نماینده ایران بر قله فوتسال آسیا بایستد مربوط به سال ۲۰۱۲ بود که کشور کویت میزبان بازی‌ها بود تا در دو گروه چهار تیمی شاهد رقابت تیم‌ها باشیم. گیتی‌پسند ایران نماینده کشورمان توانست با اقتدار پس از یک سال وقفه دوباره کاپ قهرمانی را به ایران بیاورد. گیتی‌پسند در فینال با نتیجه ۲ بر یک تیم آردوس تاشکند را شکست داد و ناگویا ژاپن در بازی رده‌بندی از سد الریان قطر گذشت تا پرونده این دوره از رقابت‌ها نیز بسته شود. اما آن قهرمانی در شرایطی بدست آمد که بر سر اول شدن گیتی‌پسند در لیگ برتر فوتسال حرف و حدیث فراوانی بوجود آمد و حتی منصوری قرچک که در آن زمان تیمی مطرح و صاحب قدرت در فوتبال ایران بود نسبت به حضور گیتی‌پسند در آسیا اعتراض داشت ولی با این وجود اصفهانی‌ها به کویت رفتند و با جام قهرمانی به ایران بازگشتند. البته گیتی‌پسند در فصل بعد به یک قهرمانی سالم و بی حرف و حدیث در لیگ برتر دست پیدا کرد و در شرایطی در سال ۲۰۱۳ شهر ناگویا ژاپن و سالن اوشن ارنا میزبان هشت قدرت برتر قاره کهن بود گیتی‌پسند مانند سال ۲۰۱۲ دوباره به فینال رقابت‌ها رسید تا برابر چونبوری تایلند صف آرایی کند که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی اشک را در چشمان ایرانی‌ها و خنده را بر لبان تایلندی ها بنشاند تا روند قهرمانی یکسال در میان ایران در این بازی‌ها حفظ شود.


تیری که به هدف ننشست
اما گیتی‌پسند می‌توانست با قهرمانی در مسابقات امسال با یک تیر دو نشان را شکار کند. در گام اول اصفهانی‌ها می‌توانستند انتقام شکست قبلی خودشان را از چونبوری تایلند بگیرند و در گام دوم این قهرمانی می‌توانست حواشی مربوط به اولین قهرمانی آسیایی گیتی‌پسند را به دست فراموشی بسپارد و دیگر هیچکس از اتفاقات پنج سال قبل حرفی به زبان نیاورد ولی با این حال این اتفاق افتاد و گیتی‌پسند نتوانست به دومین عنوان قهرمانی دست پیدا کند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد مباحث فنی بازی فینال به آن اشاره کرد این است که گیتی‌پسند با وجود اینکه خیلی زود در نیمه دوم از حریف خودش عقب افتاد خیلی دیر به فکر سیستم پاورپلی افتاد و جالب اینجاست که حتی در همان دقایق هم بازیکنان با تجربه این تیم به جای حفظ توپ در زمین حریف و استفاده کردن از یک یار برتری در چند مرحله با آشفتگی توپ را تحویل تایلندی‌ها دادند تا از همان راه دور دروازه گیتی‌پسند در چند مرحله مورد تهدید قرار بگیرد. به نظر می‌رسید گیتی‌پسندی‌ها آنقدر نسبت به قهرمانی خودشان در این مسابقات اطمینان داشتند که حتی بر روی سیستم بازی پنج نفره هم وقت زیادی صرف نکرده‌ بودند تا حداقل بازیکنان در این لحظات حساس با آمادگی بیشتری کار را پیش ببرند.


طلبکار نباشیم
 از سوی دیگر نگاهی به مصاحبه کادر فنی و بازیکنان تیم قبل از مسابقه فینال نشان می‌دهد که خطر آنچنانی از جانب تایلندی‌ها متوجه گیتی‌پسند نبوده و تقریباً هیچ نشانی از احتیاط و نگرانی از سبک بازی حریف در تفکرات گیتی‌پسندی‌ها دیده نمی‌شد. سرمربی تیم که به شناخت خودش از بازیکنان حریف تکیه کرده بود و بقیه بازیکنان باتجربه هم با اطمینان تمام از برد در مقابل حریف صحبت می‌کردند که همین مسئله باعث شد دریافت دو گل متوالی بازیکنان این تیم را به شوک فرو ببرد و اگر اشتباه عجیب دروازه‌بان تایلندی ها روی گل اول نبود شاید گیتی‌پسند به این راحتی امکان بازگشت دوباره به جریان بازی را پیدا نمی‌کرد. در این بین بعضی از مصاحبه‌های بعد از بازی که نوعی طلبکاری هم در آن دیده می‌شود به جای اینکه ارزش کار گیتی‌پسند را حفظ کند باعث تخریب این تیم می‌شود و بهتر است به جای مطرح کردن این صحبت‌ها که هیچکس حق انتقاد ندارد و نباید از بالای گود بگوید لنگش کن، اشتباهات تیم در این دوره از مسابقات مورد بررسی قرار گیرد تا متوجه شویم که چرا اسکلت اصلی تیم ملی فوتسال ایران که همین چند ماه قبل در سطح جهان افتخارآفرین شد اینچنین مغلوب چند بازیکن تایلندی می‌شود.
افضل در فکر قهرمانی داخلی
به هر حال این دوره از مسابقات هم تمام شد و گیتی‌پسند به ایران بازخواهد گشت تا بقیه مسابقاتش در لیگ را پشت سر بگذارد اما حداقل می‌توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به ظرفیتی که فوتسال ما دارد و زحماتی که تیم پشتیبانی باشگاه در حمایت از تیم فوتسال کشیده بود ارزش نایب قهرمانی آسیایی برای یک نماینده از فوتسال ما تفاوت آنچنانی با حذف در مراحل قبلی خودش ندارد و ای کاش شاگردان علی افضل می‌توانستند با جام قهرمانی به ایران بازگردند. از این هفته دوباره هیجان و حاشیه به لیگ بازخواهد گشت و افضل باید با قهرمانی در لیگ بخش دیگری از انتظاراتی را که از او و تیمش می‌رود برآورده کند.

کد خبر 313546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.