مدیریت در کلاس جهانی عامل حضور موفق بنگاه‌های اقتصادی در بازارهای بین‌المللی است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه تهران گفت: بنگاه‌های اقتصادی برای حضور موفق در بازارهای بین‌المللی به مدیریت در کلاس جهانی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علیرضا یوسفی در همایش مدیریت برتر در کلاس جهانی، تصریح کرد: با مدیریت‌های سنتی و تاریخ گذشته نمی‌توان در عرصه اقتصاد بین‌المللی جایی باز کرد.

وی با تشریح ویژگی مدیران موفق، بیان داشت: مدیران موفق همواره از نظرات و پیشنهادات مشتریان، کارکنان و دیدبان‌های بیرونی برای ارتقا سطح بنگاه خود استفاده می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه تهران تفویض اختیار، نشان دادن هدف به کارکنان، پایداری رفتار، خویشتن‌داری در ناراحتی و ناملایمات دیگران، توجه به‌نظام پیشنهادات کاربردی و عملی، نظام مطلوبیت تحمل شنیدن عقاید دیگران، سخن گفتن، آگاهی دادن به کارکنان از برنامه‌ها و اهداف، طرح پیشنهاد بر اساس خواست درونی رهبری سازمان، نحوه توجه به ضعیف‌ترین پیشنهادات، روش‌های تقویت میل به کارکردن در کارکنان، جلوه‌نمایی فعالیت کارکنان در سازمان، مشورت مستقیم، بیان اشتباهات عملیاتی در امور، نظام انتقادات و پیشنهادات عمومی، انتقاد خصوصی، روش‌های تحسین، اعتمادسازی در جهت انجام امور محوله، پاداش، تصمیمات مشارکتی، ارزیابی عملکرد کارکنان، عوامل ایجاد کار برای کارکنان و طراحی سازمان مطلوب از دیگر عوامل افزایش انگیزه در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برشمرد.

وی روند حیات سازمان در دنیای امروز را منوط به تربیت و آموزش نیروی انسانی دانست و آموزش را باعث افزایش بهره‌وری سازمان عنوان کرد.

یوسفی تاکید کرد: کارکنان توانمند با کارایی و اثربخشی بالا می‌توانند به خود و سازمان نفع برسانند و در سازمان توانمند، کارکنان بااحساس هیجان، مالکیت و افتخار بهترین ابداعات و ابتکارات را از خود نشان می‌دهند و بااحساس مسئولیت کار می‌کنند و منافع سازمان را بر منافع خود ترجیح می‌دهند.

کد خبر 313445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.