راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده عامل ۸۰ درصد از تصادفات فوتی در اصفهان

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده ۸۰ درصد تصادفات فوتی اصفهان را به خود اختصاص داده اند، برخورد با راکبان متخلف موتورسیکلت اولویت‌های مهم پلیس راهور استان است.

سرهنگ رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا علت اصلی این موضوع را عدم توجه بعضی از رانندگان و عابران پیاده به حقوق یکدیگر عنوان و اظهار کرد: در بسیاری از خیابان ها، خط کشی های عابر پیاده و پل های هوایی مخصوص عابران پیاده نصب شده اما عابران نسبت به آنها بی اعتنایی می کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان هم باید به حق و حقوق عابران پیاده توجه داشته باشند اما متأسفانه در برخی مواقع توجهی به تردد عابران پیاده در محله ها و کوچه ها ندارند و با سرعت غیر مجاز رانندگی می کنند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: این موارد باعث شده با وجود کاهش تصادفات طی سنوات گذشته، همچنان راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده ۸۰ درصد تصادفات فوتی را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت ۱۵ تا ۳۰ سال است، گفت: برخورد با راکبان متخلف موتورسیکلت در اولویت‌های مهم پلیس راهور استان قرار دارد.

سرهنگ رضایی تاکید کرد: در حال حاضر در ۲۰ نقطه از شهر اصفهان برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف انجام می‌شود و دوربین‌های ثبت تخلفات موتورسیکلت و عابران پیاده در برخی از تقاطع‌های شهر اصفهان فعال شده‌اند.

وی در توصیه به راکبان موتورسیکلت، اظهار کرد: راکبان موتورسیکلت در نظر داشته باشند وسیله ای که در اختیار آنها قرار دارد، وسیله ای مناسب برای تردد است و موجب تسهیل در عبور و مرور آنها خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان افزود: موتورسیکلت ها اجازه حمل بار و مسافر با این وسیله نقلیه را ندارند. درصورتی که راکبان موتورسیکلت ها، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند، به طور یقین بی توجهی به این مساله به سهولت آنها را دچار حوادث ناگواری می کند که جبران ناپذیر است.

کد خبر 313434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.