مرغ ۸۵۰۰ تومانی در اصفهان گران نیست!/گرما عامل گرانی/توقف صدور مرغ به پایتخت

نائب رییس اول اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان گفت: اکنون مرغ در بازار اصفهان ۸۵۰۰ تومان فروخته می‌شود و قیمت این کالا با وجود افزایش نرخ نهاده‌ها و جوجه واقعی است.

محمدعلی فروغی ابری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه قیمت مرغ در اصفهان طی دو هفته ۲۰۰ تومان افزایش داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مرغ درب کشتارگاه‌های اصفهان به ۸ هزار و ۱۷۰ تومان رسیده و طی دو هفته گذشته با بهای ۸ هزار و ۲۰ تومان توزیع شده است.

وی افزایش دمای هوا را عامل اصلی گرانی مرغ در اصفهان اعلام کرد و افزود: در فصول گرم مرغ‌ها در مرغداری‌ها کمتر گوشت می‌گیرند و این امر باعث گرانی مرغ هم می‌شود.  

نائب رییس اول اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان خروج مرغ استان برای تامین بازار تهران را سبب گرانی این کالا در اصفهان اعلام کرد و بیان داشت: این وضعیت تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد و شاید با خنکی هوا اندکی قیمت مرغ کاهش یابد.

فروش هر قطعه جوجه به مرغداران با بهای ۳ هزار تومانی

وی افزایش نرخ جوجه را در گرانی مرغ بی‌تاثیر ندانست و تصریح کرد: در حال حاضر مرغداران هر قطعه جوجه را حدود ۳ هزار تومان خریداری می‌کنند که هیچ‌گونه نظارتی توسط مراجع ذیصلاح، ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط بر این مساله حیاتی تولیدکنندگان نیست.

فروغی گفت: با ورود مرغ اصفهان از اواخر ماه مبارک رمضان، اکنون هیچ‌گونه کمبود مرغ در بازار اصفهان نداریم و طی ماه‌های آینده قیمت این کالا شاید اندکی کاهش یابد.

وی صادرات را دلیل گرانی مرغ ندانست و گفت: هیچ‌گونه صادراتی از اصفهان انجام نمی‌شود و فقط مرغ این استان به تهران حمل می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان گفت: نه تنها افزایش شدید گرمای هوا بلکه خروج مرغ از استان اصفهان برای تأمین بازار تهران سبب گرانی این کالای خوراکی در اصفهان شده است.

وی در پاسخ به اینکه میزان تولید مرغ استان اکنون چقدر است، بیان داشت: از تولید استان اطلاع نداریم باید از اتحادیه مرغداران استان و سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بپرسید.

فروغی ادامه داد: می‌دانیم که در حال حاضر تولید اصفهان جوابگوی استان است، البته چنانچه درخواستی از پایتخت نداشته باشیم.

توقف خروج مرغ از اصفهان

وی پیرامون اینکه بهای جوجه با احتساب بهای کرایه بار و هزینه دستمزدها در حدود ۲۶۰۰ تا ۲۹۰۰ تومان در اختیار مرغداران گذاشته می‌شود، اظهار داشت: خرید نقدی جوجه ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان برای مرغدار تمام می‌شود، اما اکثر مرغداران عرفی خرید می‌کنند که با صدی سه درصد محاسبه شده و این برای تولیدکنندگان ضرر است، اما هیچ‌گونه نظارتی بر چنین مسئله‌ای نیست.

نایب رئیس اول اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان در پاسخ به این سوال که وضعیت افزایش نرخ مرغ تا چه زمانی ادامه دارد، افزود: شاید با خنکی هوا قیمت‌ها بهتر شود، اما فکر نمی‌کنم نرخ‌ها خیلی ازران‌تر شود، زیرا اکنون قیمت‌ها تقریباً واقعی شده است.

وی ادامه داد: البته با توقف خروج مرغ از اصفهان به خارج استان و عدم درخواست تهران، کمبود مرغ در بازار اصفهان نخواهیم داشت.

فروغی با اشاره به برگزاری جلسه دیروز با استاندار اصفهان پیرامون وضعیت بازار گوشت و مرغ اصفهان، افزود: طی این جلسه استاندار اصفهان قول دادند که بر تولید گوشت کنترل بیشتر شود و دستگاه‌های نظارتی با متخلفان برخوردی جدی‌تر داشته باشد.

کد خبر 313313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.