طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی تهیه شد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر لزوم ساماندهی مشارکت مردم در تامین امنیت کشور، گفت: طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی تهیه شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست مشترک معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ها با معاونین هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ها، با اشاره به دیدار سال گذشته فرماندهان انتظامی سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این جلسه تاکید داشتند که وزارت کشور و نیروی انتظامی تلاش کنند که از ظرفیت مردم در جهت ارتقاء سطح امنیت، بهره برداری بیشتری شود.

وی افزود: مردم ایران نسبت به امنیتشان بسیار حساس هستند و این هم یک ظرفیت بزرگی است برای اینکه ما بتوانیم در جهت ارتقاء سطح امنیت کشور از آن استفاده کنیم.

ذوالفقاری با تاکید بر لزوم ساماندهی مشارکت مردم در تامین امنیت کشور، گفت: طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی تهیه شد و در این زمینه نیروی انتظامی و وزارت کشور تلاش های زیادی کرده اند.

وی ادامه داد: این طرح در شورای امنیت وزارت کشو تصویب و برای اجرا ابلاغ شد، که به زمان انتخابات برخورد کردیم و نهایتا جلسه اول به ریاست وزیر کشور در هفته های گذشته برگزار شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه مسئولین اجرای این طرح معاونین سیاسی استانداری ها و معاونین هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ها خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این جلسه شیوه های اجرایی کردن طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت چراکه این طرح یک موضوع کوتاه مدت و مقطعی نیست و موضوع مهمی است که باید به صورت ریشه ای، در خصوص آن هم فرهنگ سازی و هم بسترسازی لازم به همراه شیوه های مناسب اجرا مورد نیاز است.

وی یادآور شد: امروز کشور ما در برابر نا امنی های فراوانی که پیرامون آن وجود دارد از فضای امن و مناسبی برخوردار است که این فضا نتیجه همکاری، هوشیاری و مشارکت مردم در امر تامین امنیت است.

ذوالفقاری تاکید کرد: اگر این هوشیاری مردم نبود، شاید امروز شرایط امنیتی کشور ما اینگونه نبود.

وی در پایان گفت: ثمره این اقدامات باید در دهه های آینده برای کشور کاملا ملموس باشد.

کد خبر 313308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.