کولاکوویچ: بازیکنی که دیر بیاید به تمرین راه نمی‌دهم/ اردوی تیم ملی بازار نیست

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: اردوی تیم ملی والیبال بازار نیست که هر موقع خواستند بیایند و بروند و حتی اگر بازیکنی ۱۰ دقیقه تاخیر داشته باشد، نمی تواند وارد زمین تمرین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ایگور کولاکوویچ در آستانه اعزام تیم ملی والیبال ایران به اردوی برون مرزی ترکیه اظهار کرد: از آخرین تمرین تیم ملی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد تاکنون روند تمرینات تیم ایران پیشرفت خوبی داشته است. مصدومیت ها برطرف شده است و امیدوارم این روند نیز ادامه یابد.
وی افزود: امیر غفور مصدوم بود و الان بهتر شده است، خوشبختانه مشکل مصدومیت عادل غلامی و پوریا فیاضی نیز برطرف شده است و در مجموع از روند تمرینات تیم ملی والیبال رضایت دارم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سئوال که چرا ترکیه را برای دیدار دوستانه انتخاب کردید؟ گفت: برنامه تمرینی و بازی های تدراکاتی اکثر تیم های والیبال آسیا و اروپا به خاطر مسابقات پیش رو مانند قهرمانی مردان آسیا در اندونزی و یک ماه دیگر رقابت های قهرمانی اروپا از قبل تدوین شده و در حال اجرا است. به همین دلیل پیدا کردن رقیب برای بازی تدارکاتی سخت است. از طرف دیگر دوست ندارم تیم سفر طولانی داشته باشد و خسته شود، بنابراین ترکیه بهترین مکان برای اردو و دیدار تدارکاتی در شرایط موجود است.

وی ادامه داد: نخستین مسابقه تدارکاتی تیم ملی والیبال در استانبول با ترکیه است و دومین بازی با بلغارستان خواهد بود که قرار است برای اردو به استانبول بیاید. در اصل تنها رقیبی که می‌توانستیم در حال حاضر پیدا کنیم، ترکیه بود.
سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این پرسش که هدف از اعزام آنالیزور تیم ملی به اندونزی چیست؟ گفت: من به اتفاق کادر فنی و آنالیزوها، بازی تیم های مختلف آسیا و جهان را که احتمال رویارویی با آنان در مسابقات مختلف داریم، رصد می کنیم. این کار قبل از لیگ جهانی شروع شده است و در آن زمان بازی های قزاقستان و قطر را که در لیگ جهانی حضور داشتند، پیگیری و آنالیز کردیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر هم نوید مشجری را به اندونزی اعزام کردیم و تاکنون فیلم و گزارش آنالیز سه مسابقه ایران- چین، استرالیا - چین و کره جنوبی - ژاپن را فرستاده است. همه این مسابقات را به دقت تماشا کردیم. البته در رقابت های انتخابی جهان در اردبیل علاوه بر آنالیز دقیق تیم ها، باید نمایش خوبی نیز داشته باشیم که به این موضوع نیز تمرکز داریم.
کولاکوویچ درباره تاخیر بازیکنان و جریمه آنان در هفته گذشته گفت: هر سیستمی باید قوانین مشخص برای کار داشته باشد و تمرین تیم ملی والیبال نیز باید اینگونه باشد. کمک مربیان و بازیکنان هم قوانین را پذیرفتند و با روی باز با آن برخورد می‌کنند. اردوی تیم ملی والیبال بازار نیست که هر موقع خواستند بیایند و بروند.
وی تاکید کرد: حتی اگر بازیکنی ۱۰ دقیقه تاخیر داشته باشد، نمی تواند وارد زمین تمرین شود. هفته گذشته دو بازیکن به دلیل ترافیک تاخیر داشتند اما این مسایل به من مربوط نمی شود و باید قبل شروع تمرین در سالن باشند و بازیکنان باید به قوانین پایبند باشند. دو بازیکن نیز عذرخواهی کردند. من در طول تمرینات رابطه خوبی با بازیکنان دارم اما این موضوع دلیلی برای بی نظمی و تاخیر نمی‌شود.
کولاکوویچ در پاسخ به نگرانی یکی از خبرنگاران برای پشت خط زن دوم تیم ملی و تکمیل کننده امیر غفور گفت: در آینده برای این پست گزینه‌های بهتری خواهم داشت. قرار است در تیم ملی جوانگرایی شود و بازیکنانی از تیم های زیر ۲۳ سال و جوانان وارد تیم ملی شوند. اسماعیل نژاد یکی از بازیکنان مناسب برای این پست است.
وی تصریح کرد: من قبلا بازی بازیکنان تیم های ملی والیبال جوانان و زیر ۲۳ سال را دیدم، اما باید آنان با شرایط تیم ملی تمرین کنند تا بتوانم بهترین ها را انتخاب کنم. در مجموع فرصت مناسبی برای آنان فراهم خواهد شد تا تجربه های بیشتری کسب کنند و حتما با انگیزه بالایی که خواهند داشت، در تیم ملی موفق می شوند.
سرمربی تیم ملی والیبال در پایان افزود: در مسابقات جام قهرمانان قاره ها در ژاپن حتما از بازیکنان جوان‌تر استفاده خواهم کرد تا هم کمبودهای تیم ملی برطرف شود و هم بتوانم توانایی جوانان والیبال ایران را بهتر نشان دهم. هر چند که به نظر من بازی کردن در تیم ملی والیبال کار آسانی نیست.

کد خبر 313247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.