همدلی و همفکری هیچ‌وقت در کوهنوردی اصفهان وجود نداشته است

رئیس فدراسیون کوه‌نوردی گفت: متأسفانه استان اصفهان جامعه کوهنوردی به هم ریخته‌ای دارد که اعضای آن در کنار همدیگر نیستند و ورزش اصفهان از این موضوع ضرر می‌بیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا زارعی پیش از ظهر یکشنبه و در مجمع انتخاباتی هیأت کوهنوردی استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان از نظر اقتصادی جزو استان‌های برتر، از نظر مجاورت با استان‌های دارای قلل مرتفع در مرکزیت و از نظر سابقه در ورزش کوهنوردی جزو استان‌های برتر و پرسابقه به ویژه در هیمالیانوردی و سنگ‌نوردی است.

وی ادامه داد: تغییر و تحولات بسیار زیادی که معمولاً در هیأت‌ها متداول است استان اصفهان را هم طی سال‌های دور و نزدیک بسیار رنج داده و متأسفانه نبود ثبات مدیریتی در این هیأت و شاید توقع بسیار زیاد کوهنوردان استان موجب شده تا در هیأت کوه‌نوردی استان اصفهان شاهد ثبات نباشیم.

زارعی بیان کرد: از علیرضا بوژمهرانی رئیس پیشین هیأت که مدیر توانمند و اخلاق‌مداری بود تشکر می‌کنم که ۲ سال در سمت ریاست هیأت فعالیت کرد اما فشارهایی که از جامعه کوهنوردی به او وارد آمد موجب شد تا عطای حضور در هیأت کوهنوردی استان را به لقایش ببخشد و استعفا دهد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی افزود: پیش از بوژمهرانی هم اختلافات زیادی در هیأت کوه‌نوردی استان اصفهان وجود داشت. متأسفانه هیچ وقت همدلی و همفکری در کوه‌هنوردی اصفهان وجود نداشته و رؤسای قبلی این هیأت نیز به همین سرنوشت دچار بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که هیأت کوهنوردی استان اصفهان بدون حضور رئیس و تنها با اداره سرپرست جزو سه هیأت برتر آموزشی ایران بوده است. همچنین رتبه هشتم کوهنوردی کشور را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد اگر رئیسی هم بالای سر این هیأت نباشد کوهنوردی اصفهان به بلوغی رسیده که خودش را بالا بکشد اما شرایطی به وجود آمده که متأسفانه باید هر ۲ سال یک بار شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی این هیأت باشیم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان قطعاً با در اختیار داشتن پتانسیل‌های موجود، حضور رئیس و انسجام تیمی می‌تواند جزء سه استان برتر کشور باشد.

زارعی تصریح کرد: صنعتگران اصفهانی برترین دیواره‌سازان ایران هستند و دیواره‌های سنگ‌نوردی در سراسر کشور توسط اصفهانی‌ها ساخته می‌شود اما چرا سنگ‌نوردی اصفهان باید به جایی برسد که ورزشکارانی از چهارمحال و بختیاری و همدان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی افزود: تمام کاستی‌هایی که در هیأت کوهنوردی استان اصفهان دیده می‌شود نشان می‌دهد که متأسفانه این استان جامعه کوهنوردی به هم ریخته‌ای دارد که در کنار همدیگر نیستند و لطمات این مسئله را ورزش اصفهان می‌بیند.

زارعی بیان کرد: امیدوارم مهدی نصراصفهانی رئیس جدید هیأت خودش را برای کار دشواری که در پیش دارد و برای چهار سال سخت مهیا کرده باشد و از پس تمام این مشکلات برآید و ما شاهد رسیدن  کوهنوردی استان اصفهان به جایگاه واقعی خودش باشیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: فدراسیون کوهنوردی افتخارات بسیار زیادی کسب کرده است که به جرأت می‌توان گفت بسیاری از رشته‌های قهرمانی خوابش را هم نمی‌توانند ببینند اما در نهایت جزء فدراسیون‌های ورزش همگانی شناخته می‌شود و شاید به غیر از کسانی که ارزش مدال‌های جهانی و آسیایی را می‌دانند کسی به آن واقف نیست.

زارعی در مورد افتخارات فدراسیون کوهنوردی در ۶ ماه اخیر اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون، کسب مدال برنز قهرمانی تیمی جهان پس از روسیه و کره جنوبی در رشته یخنوردی، کسب سه مدال طلای جهانی، ۱۰ صعود به قلل ۸ هزار متری دنیا توسط کوهنوردان ایرانی، پیوستن عظیم قیچی‌ساز به باشگاه ۸ هزار متری‌های جهان را می‌توان نام برد که قیچی‌ساز جزو ۳۷ ورزشکار عضو باشگاه ۸ هزار متری‌ها و نوزدهمین ورزشکاری است که بدون کپسول اکسیژن به ۱۴ قله ۸ هزار متری صعود کرده است.    

کد خبر 313244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.