حل مسائل زیست محیطی بسترساز توسعه اصفهان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از ابعاد مهم توسعه، حل مسائل زیست محیطی است که می تواند بستر توسعه اصفهان را مهیا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر آذربایجانی در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های زیست محیطی شهر با عرض تبریک ایام دهه کرامت اظهارکرد: یکی از ابعاد مهم توسعه، حل مسائل زیست محیطی است، این مهم از جمله مسائل در مخاطره است که اگر تصمیم سازان مدیریت شهر تصمیم های درستی درابطه با آن بگیرند می تواند بستر توسعه اصفهان را مهیا کند.

وی ادامه داد: امید است شهر تاریخی اصفهان که به عنوان امانتی در دست ماست برای آیندگان به خوبی باقی بماند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: آنچه که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت استفاده از پساب فاضلاب برای فضای سبز است چراکه محدودیت های آبی به عنوان یکی از محدودیت های توسعه شهرهای دنیا مطرح است و در اصفهان که دارای یک محیط زیست خشک است موضوع استفاده از منابع آبی بسیار مهم است.

وی افزود: امروز ۲ پروژه بسیار مهم شامل تصفیه خانه پساب جنوب شهر اصفهان در سپاهان شهر و تصفیه خانه پساب شمال شهر در شاهین شهر مورد بهره برداری قرار گرفت که در توسعه و حفظ فضای سبز شهری بسیار موثر است.

آذربایجانی بیان کرد: به طور قطع با اقدام شایسته ای که امروز شهرداری اصفهان انجام داد می توان در مسیر توسعه اصفهان قوی تر گام برداشت  و فضایی فراهم کرد تا توسعه فضای سبز اصفهان علی رغم محدودیت های آبی دچار مشکل نشود.

وی اضافه کرد: امروز نمونه اقدام موفق و همکاری بین ۲ دستگاه شهرداری اصفهان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را شاهد بودیم که در یک موضوع متقابل شهرداری اصفهان برای کمک به شرکت آب و فاضلاب به اصلاح جمع آوری فاضلاب اصفهان کمک می کند و در قبال آن پساب فاضلاب به مدت ۲۰ سال در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم که از ظرفیت های ایجاد شده استفاده بهینه کنیم و گام های موثرتری در جهت توسعه اصفهان برداریم.

کد خبر 313234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.