صدور حکم اعدام در ملأ عام برای قاتل دختر اهل جرقویه اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پرونده قتل دختر اهل جرقویه اصفهان در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان منتهی به صدور رای شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان اصفهان، احمد خسروی‌وفا با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و تکمیل تحقیقات مقدماتی، صبح امروز (یکشنبه) رای پرونده قتل دختر اهل جرقویه اصفهان توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک این استان صادر شد.

وی افزود: شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان متهم را که در بهمن ماه سال گذشته با ربودن دختر، وی را پس از آزار و اذیت به قتل رسانده بود به اعدام در ملأ عام محکوم کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: این حکم پس از طی مراحل قانونی اجرا می‌شود.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان به مخلان نظم و امنیت جامعه و کسانی که به هر شکل فکر تعرض و تهدید جان، مال و ناموس مردم را در سر می‌پرورانند، هشدار داد: دستگاه قضایی استان اشد مجازات قانونی را برای اینگونه مجرمان تعیین و اجرا خواهد کرد.

دادگستری استان اصفهان ۳۱ تیر امسال اعلام کرده بود: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی رئیس کل دادگستری این استان به زودی پرونده قتل دختر اهل جرقویه به صدور رأی نهایی منجر خواهد شد.

دانش آموز دختر ۱۵ ساله در شهر نصرآباد از توابع بخش جرقویه سفلی، در یکی از روزهای بهمن‌ماه سال ۹۵ برای امتحان از خانه خارج شد و دیگر به خانه بازنگشت و جسد بی‌جان او که بر اثر خفگی به قتل رسیده بود در حاشیه محل زندگی‌اش کشف شد.

خانواده از طریق مدرسه مطلع شدند که فرزندشان در جلسه امتحان حاضر نشده بنابراین در جست‌وجوی دختر خود برآمدند و مفقودی دختر ۱۵ ساله خود را به کلانتری محل خبر دادند.

بلافاصله تحقیقات تخصصی مأموران و کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان به منظور پیدا کردن این دختر نوجوان آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره گفت: کارآگاهان در جریان تحقیقات با به دست آوردن سرنخ‌هایی توانستندکمتر از ۶ ساعت پس از وقوع حادثه، قاتل که جوانی ۲۵ ساله از اهالی محل سکونت دختر که دارای سه فقره سابقه کیفری بود، در حال فرار از منزلش دستگیر کنند.

سرهنگ خسروی اظهار کرد: پس از دستگیری متهم، تحقیقات از وی در حضور بازپرس ویژه قتل انجام شد و متهم به قتل دختر نوجوان اعتراف و عنوان کرد که او را به ‌زور به محل کشف جسد کشانده و سپس به قتل رسانده است.

پس از قتل آتنا اصلانی کودک معصوم اهل پارس آباد مغان توسط مردی شیطان صفت، مسئولان بلندپایه نظام با محکوم کردن این جنایت، رسیدگی به پرونده این جنایت را در اسرع وقت از قوه قضائیه خواستار شدند.

در پی آن نیز اواخر تیر امسال، شماری از رسانه‌های اصفهان به همراه کاربران شبکه‌های اجتماعی خواستار رسیدگی به پرونده قتل دختر اهل جرقویه سفلی از سوی رئیس کل دادگستری این استان شده بودند.

کد خبر 313211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.