آمادگی۹۹.۵ درصدی نیروگاه‌ها برای تولید برق/درخواست کاهش۱۰ درصدی مصرف

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ضریب آمادگی نیروگاه های کشور ۹۸.۵ درصد، و ضریب آمادگی شبکه انتقال و توزیع برق کشور حدود ۹۹.۵ درصد است که در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از وزارت نیرو؛ هوشنگ فلاحتیان، معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اعلام این خبر، اپهار داشت: هم‌اکنون در حال عبور از پیک مصرف برق تابستان سال جاری که در روز ۱۴ تیرماه به رکورد ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسیده بود، هستیم. پیک مصرف برق در تیرماه سال جاری به اندازه ۲۷۰۰ مگاوات یعنی حدود ۵ درصد نسبت به پیک سال گذشته افزایش داشت که چنین افزایشی بعضاً حتی بیشتر از میزان مصرف کل کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: برای عبور از پیک تابستان سال جاری از سال گذشته تاکنون حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است تا پاسخگوی این حجم افزایش مصرف باشد.در حال حاضر ضریب آمادگی نیروگاه‌های کشور ۹۸.۵ درصد و ضریب آمادگی شبکه انتقال و توزیع برق کشور حدود ۹۹.۵ درصد است که در نوع خود یک رکودر حساب می شود.

به گفته فلاحتیان گزارش‌ها حاکی از این است که ما در روزهای جاری با افزایش ۳ تا ۵ درجه ای دمای هوای کشور روبرو هستیم و امیدواریم مردم عزیز با کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف خود در ساعت‌های پیک مصرف به ویژه بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند.

کد خبر 313125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.