کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی سبب افزایش معضلات اجتماعی می شود

فرماندار آران و بیدگل گفت: کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی در شهرها و روستاهای این شهرستان موجب کاهش نشاط اجتماعی شده است و در نتیجه شاهد معضل های اجتماعی از جمله اعتیاد و آمار بالای معتادان هستیم.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل معینی نژاد در نشست مشترک کارگروه اشتغال شهرستان آران و بیدگل با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی در شهرها و روستاهای این شهرستان موجب کاهش نشاط اجتماعی شده است و در نتیجه شاهد معضل های اجتماعی از جمله اعتیاد و آمار بالای معتادان هستیم.
وی با اشاره به این که این شهرستان به علت کویری بودن از روزهای آفتابی زیادی برخوردار است افزود: آران و بیدگل بهترین نقطه برای نصب پنل های خورشیدی است.
وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی با شرکت های مختلف در زمینه نصب پنل های خورشیدی در این شهرستان در حال انجام است که امیدواریم هر چه سریع تر به نتیجه برسد.  
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های روستاهای این شهرستان، توسعه گردشگری روستایی ضروری است.
جواد صدیقیان افزود: توسعه گردشگری روستایی و اقامتگاه بوم گردی نیاز امروز این شهرستان است و دلیل اصلی آن نیز ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دستی در روستاهای شهرستان بیان کرد:۱۱ روستا در این شهرستان داریم که اکنون در روستای محمدآباد نمایشگاه صنایع دستی ایجاد کردیم و ایجاد آن در ۳ روستای دیگر در حال انجام است.
وی گفت: شهرستان آران و بیدگل بعد از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان از نظر تعداد بناهای تاریخی را دارد و در یکسال گذشته شاهد رشد ۸۸ درصدی ورود گردشگران به این شهرستان بودیم.
مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: این شهرستان قطب بین المللی فرش ماشینی ایران است که بیش از ۵۰ درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید و صادرات می شود.
سید جواد سجادی تصریح کرد: تک قطبی بودن این شهرستان نیز فرصت و تهدیدی برای آران و بیدگل است و نابسامانی در حوزه فرش لطمات زیادی به حوزه های اقتصادی منطقه می زند.
وی بیان کرد: به دنبال تکمیل چرخه تولید فرش ماشینی در این شهرستان هستیم تا تولید مواد اولیه تا تولید فرش همه در آران و بیدگل انجام شود تا کمترین مشکل در زمینه تولید فرش ایجاد شود.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد./

کد خبر 313086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.