وابستگی به واردات برنج در فصل برداشت منطقی نیست/دلالان، جو بازار را برهم زدند

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: واردات برنج در فصل برداشت بستر را برای حضور دلالان در بازار برنج برای افزایش بدون حساب و کتاب نرخ این محصول استراتژیک از مزرعه تا فروش در بازار مصرفی را مهیا می کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا اصغرسلیمی درباره واردات برنج در فصل  برداشت به کشور، بیان داشت: وزارت کشاورزی موضع خود را در قبال واردات برنج در فصل برداشت اعلام کند زیرا زمانی که بحث اجرای واردات برنج درفصل برداشت و یا عدم اجرای آن، مطرح می شود بازار را وارد جو روانی می کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: برنج جزء اقلامی است که شهروندان روزانه در سبد غذایی شان قرار می دهند، بنابراین وابستگی به واردات  برنج در فصل برداشت نه تنها منطقی نیست،  بلکه می تواند ما را به واردات برنج در کشور بیش از گذشته وابسته کند.

وی افزود: حتی اگر واردات برنج در فصل برداشت هم در حد شایعه باشد و عملیاتی هم نشود، به طور حتم ثبات بازار برنج  در کشور با تزلزل روبرو می شود، زیرا دلالان با ورود به بازار برنج با ایجاد جو روانی، برنج  کشاورز را با نرخ نازل از تولیدکننده  خریداری  می‌کنند.

سلیمی ادامه داد: ثبات بازار تولید و توزیع برنج از مزرعه تا فروش دربازار مصرفی؛ زمانی مقرون به صرفه  می شود که تولیدکننده بدون حامی و پشتیبان رها نشود، همچنین از اقداماتی نظیر واردات برنج در فصل برداشت نیز با تدابیر منطقی جلوگیری شود تا علاوه بر افزایش انگیزه کشاورزان در تولید برنج بتوان  از  وابستگی  به واردات  برنج نیز رهایی یافت.

وی یادآورشد: تولید و توزیع برنج در بازار، زمانی به سمت تعادل محوری حرکت می کند که عرضه وتقاضا در بازار  با یکدیگر همخوانی منطقی داشته باشد.

کد خبر 313046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.