افتتاح ۳۰ کیلومتر آزادراه شرق اصفهان تا آبان امسال

معاون ساخت و توسعه آزاد راه های کشور از افتتاح ۳۰ کیلومتر آزادراه شرق اصفهان تا آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه کل سهم دولت در اجرای پروژه آزاد راه شرق اصفهان پرداخت شده و با تزریق سهم سرمایه گذار به این پروژه امیدواریم که بتوان طبق برنامه زمان بندی شده آن را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدحسین میرشفیع با بازدید از آزادراه شرق و غرب اصفهان احداث این دو پروژه عظیم در استان را جهت رفع مشکلات زیست محیطی و گره های ترافیکی شهر اصفهان مهم ارزیابی کرد و بر تکمیل آن ها طبق برنامه زمانبندی تاکید کرد.

وی از دو آزاد راه شرق و غرب اصفهان، گفت: طبق قراردادی که در خصوص قطعه یک و ۲ کنارگذر شرق اصفهان برقرار است مقرر بوده تا این دو قطعه طبق برنامه زمان بندی دو ساله اجرا شود که از شهریورماه سال گذشته شروع و طبیعتا تا شهریور ماه سال آینده باید پروژه به بهره برداری برسد که خوشبختانه قطعه یک این پروژه از آزادراه اصفهان – نطنز تا جاده اصفهان – اردستان به طول ۳۰ کیلومتر در آبان ماه امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون ساخت و توسعه آزاد راه های کشور در خصوص قطعه ۲ این پروژه به طول ۳۳ کیلومتر، بیان داشت: با توجه به نیاز احداث چند دستگاه پل بزرگ و تقاطع غیر همسطح در مسیر همچون تقاطع غیر همسطح نایین و تقاطع غیر همسطح فرودگاه و نیاز به زمان ۸ ماهه جهت احداث این پل ها، امید است  بتوانیم با انجام عملیات روسازی این قطعه را نیز تا شهریورماه سال آینده به بهره برداری رسانیم.

وی درخصوص قطعه ۳ این پروژه از جاده نایین تا جاده اصفهان – شیراز به طول ۳۰ کیلومتر نیز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراحل انتخاب سرمایه گذار انجام و متن قرار داد توافق شده و با آغاز بکار این قطعه نیز کل این پروژه بطول ۹۳ کیلومتر به ابتدای آزادراه اصفهان – شیراز متصل و بخشی از کریدور شمال به جنوب تکمیل خواهد شد.

میرشفیع در ادامه با توجه به تامین وپرداخت کامل سهم دولت در این پروژه، اظهار داشت: خوشبختانه کل سهم دولت در اجرای پروژه آزاد راه شرق اصفهان پرداخت و مشکلی به لحاظ تامین مالی در این پروژه وجود ندارد و با تزریق سهم سرمایه گذار به این پروژه امیدواریم که بتوان طبق برنامه زمان بندی شده آن را به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه از پروژه آزاد راه غرب اصفهان نیز که از ابتدای آزاد راه اصفهان – نطنز شروع و به آزاد راه اصفهان –شیراز ختم می شود بازدید کرد و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر احداث ادامه مسیر از میدان کرکوند تا طالخونچه و بزرگراه مبارکه - شهرضا، بیان داشت: احداث این آزاد راه می تواند در ایجاد ارتباط بین شمال به جنوب و شرق به غرب کشور نقش بسزایی داشته باشد و با احداث ادامه مسیر تا بزرگراه مبارکه به شهرضا  این کریدور نیز بطور کامل اجرایی خواهد شد و بخش عمده ای از مشکلات زیست محیطی و گره های ترافیکی شهر اصفهان مرتفع خواهد شد.

گفتنی است؛ استان اصفهان به لحاظ قرار گیری در مرکز کشور و عبور کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب از این استان همواره با مشکلات متعددی به لحاظ زیست محیطی و تردد بسیار بالا در سطح جاده ها روبرو بوده که رفع این مسائل تنها از طریق انتقال بار ترافیکی به خارج از شهر و با احداث آزادراه هموار خواهد شد.

کد خبر 312993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.