رودخانه زاینده رود بازهم قربانی گرفت/مرگ جوان زرین شهری در رودخانه زاینده‌رود

لنجان_مسئول ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران گفت: جوان ۱۷ ساله زرین شهری امروز به علت بی احتیاطی و آشنا نبودن با فنون شنا در حوالی روستای چم گاو از توابع بخش باغبهادران طعمه رودخانه زاینده رود شد و جان خود را از دست داد.

محمد اسماعیلی در حاشیه عملیات تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: ساعت ۱۵ و ۳۰  یک مورد حادثه غرق شدگی جوانی حدودا ۱۷ ساله در رودخانه زاینده رود  حوالی روستای چم گاو توسط تماس مردمی به ایستگاه آتش‌نشانی زرین شهر اعلام شد.
وی افزود: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران و زرین شهر در ایام تابستان، با هماهنگی‌های لازم با این تیم ها ظرف کمترین مدت زمان ممکن با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر شد.


مسئول ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران تصریح کرد: پس از حضور در محل حادثه عملیات جستجو آغاز شد و با توجه به جریان آب رودخانه عملیات جستجو با سختی فراون ادامه یافت و تیم غواصی شهرداری زرین شهر با همکاری تیم شهرداری باغبادارن پس از ۶ ساعت عملیات جستجو بدن بی جان این جوان ۱۷ ساله زرین شهری را که در اثر بی احتیاطی در رودخانه اسیر و غرق شده بود به خارج رودخانه انتقال دادند.

وی ادامه داد: پس از خروج جسم جوان غریق؛ عملیات احیاء آغاز شد اما متاسفانه تلاش تیم احیا برای احیای فرد غریق نتیجه‌ای نداشت و این جوان ۱۷ ساله جان خود را از دست داد و در نهایت جسد متوفی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و تشکیل پرونده جسد به سردخانه منتقل و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ باید بر آگاهی‌بخشی به مردم به‌خصوص نسل نوجوان و رعایت موارد ایمنی همت کرد تا با فرهنگ‌سازی از به وجود آمدن صدمات جدی جلوگیری کرد.


وی با اشاره به اینکه شنا کردن در آب‌های روان و دریاچه‌ها بیشترین خطر را به همراه دارد، عنوان کرد: شنا در آبهای طبیعی بسیار دشوارتر از استخر است؛ شناگر زودتر خسته شده و خیلی ناگهانی دچار مشکل می شود از سوی دیگر گل آلود بودن آب اکثر رودها، موجب دید بسیار کم برای شناگران شده و چنانچه فردی دچار مشکل شود و به زیر آب برود، پیدا کردن آن حتی برای ناجیان غریق حرفه ای هم امری دشوار است، همچنین جریانات بسیار قوی آب در لایه های زیرین، ممکن است فردی را که به زیر آب رفته به سرعت ربوده و از محل اولیه دور کنند. 

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران متذکر شد:افراد باید از شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود و دریاچه ها پرهیز کنند، چراکه بیشترین قربانیان غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها و دریاچه ها هستند و ممکن است افراد با آب‌تنی در این کان‌هادچار حادثه شده و تنها با خطر مرگ دست و پنجه نرم کنند.
باغبهادارن به عنوان یکی از مکان های گردشگر پذیر در استان اصفهان که در بستر زیبای رودخانه زاینده رود  واقع شده و دارای طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع است موجب شده که شهرها و روستاهای این بخش در فصول مختلف بخصوص بهار و تابستان با سیل گردشگران مواجه می شود. اما این مهم در حالیست که بی توجهی برخی از مردم و گردشگران به هشدارهای مسئولان و تابلوهای متعدد نصب شده در زمینه شنا ممنوع باعث شده طی مدت گذشته از فصل تابستان این عدم توجه مرگ چندین نفر را به همراه داشته باشد.

کد خبر 312919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.