ایران در صورت خروج یک طرفه آمریکا، الزامی به اجرای برجام ندارد

نطنز-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در صورت خروج یک طرفه آمریکا از برجام، هیچ الزامی به رعایت مفاد و اجرای آن نخواهد داشت.

مرتضی صفاری نطنزی  صبح امروز  پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ در خصوص وضع تحریم های جدید آمریکا با حداکثر آرا علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اعمال تحریم بحث جدیدی نیست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون آمریکایی ها که همواره با ملت ایران دشمنی کرده اند، جمهوری اسلامی را هدف تحریم قرار داده اند.

وی افزود: تحریم های آمریکا در سال های اخیر در حوزه هسته ای به اوج خود رسیده بود و آن ها سخت ترین تحریم ها را بر کشور تحمیل کردند.

 نماینده مردم  نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحریم های جدید در حوزه موشکی و حقوق بشری از قدیم نیز وجود داشته است، به موضوع برجام و عدم تحریم کشور اشاره کرد و گفت: طبق برجام آمریکایی ها دیگر نبایست کشور را تحریم می کرد و جمهوری اسلامی باید مصوبه جدید کنگره و مجلس نمایندگان را پاسخ قاطع بدهد.

وی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز شنبه جلسه ای را تشکیل خواهد داد و روی این موضوع کار و یک متن و پاسخ قوی ارائه خواهد کرد تا توسط دولت دنبال شود.
رئیس کمیته خارجی مجلس با بیان این که کمیته نظارت بر برجام اقدام خود در این حوزه را انجام می دهد، گفت: این کمیته هنوز به این جمع بندی نرسیده است که برجام نقض شده و هر زمان به این جمع بندی رسید به این نقض پاسخ مناسبی می دهیم.
گفتنی است اوایل هفته جاری  مجلس نمایندگان آمریکا طی مصوبه ای با اکثریت آرا؛ ایران را به همراه روسیه و کره شمالی تحریم کرد. /

کد خبر 312783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.