تعویض کنتورهای قدیمی و فرسوده عاملی موثر در کاهش مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تعویض کنتورهای فرسوده و قدیمی را عاملی بسیار مؤثر در کاهش مصرف آب دانست و گفت: کنتورهای قدیمی بعضاً مصرف آب بهای مشترکین را درست محاسبه نمی کنند و این موضوع بی تأثیر در مدیریت مصرف آب نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا هاشم امینی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب میان قشرهای مختلف امری بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: عملیات اعمال مدیریت مصرف آب با روشهای متفاوت از قبیل برپایی جشنواره های مختلف برای گروههای هدف، چاپ کتاب، بروشور، بولتن، ساخت فیلم های آموزشی، داستانی، انیمیشن، استفاده از ظرفیت رسانه های گروهی و ... باید به صورت مستمر ادامه یابد تا فرهنگ صحیح مصرف آب برای تک تک مردم به یک باور تبدیل شود.

وی محدودیت منابع آبی را جدی برشمرد و تصریح کرد: محدودیت منابع آبی در سال های اخیر موضوعی غیرقابل انکار است و مردم باید بر این امر واقف شوند که منابع آبی در سال های اخیر به دلیل وقوع خشکسالی دستخوش تحولات زیادی شده پس باید در چگونگی مصرف آب تجدیدنظر کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تعویض کنتورهای فرسوده و قدیمی را عاملی بسیار مؤثر در کاهش مصرف آب دانست و بیان داشت: طی بررسی های اخیر حاصل شد که بعضاً در برخی از نقاط شهر هنوز کنتورهای آب مربوط به دهه های گذشته مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: کنتورهای قدیمی بعضاً مصرف آب بهای مشترکین را درست محاسبه نمی کنند و این موضوع بی تأثیر در مدیریت مصرف آب نیست.

امینی با اشاره به کاهش هدررفت شبکه آب، گفت: در سال های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اجرای عملیات اصلاح خطوط انتقال، شناسایی نشتی ها در خطوط آبرسانی موفق به کاهش هدررفت آب در استان اصفهان شده است به طوریکه هم اکنون اصفهان رتبه اول کشور را در کاهش هدررفت آب دارد اما با این وجود روند کاهش هدررفت آب در اصفهان باید با قوت ادامه یابد چرا که برای هر قطره آب در اصفهان که دارای اقلیم خشک است چگونه مدیریت کردن آن بسیار حائز اهمیت است.

به گفته وی، فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب باید در تمام فصول به طور جدی دنبال شود و در این زمینه مسئولین امر باید نهایت تلاش خود را به خرج دهند.

کد خبر 312782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.