جمعیت تحت پوشش طرح منزلت شهروندی  به ۳۰ هزار نفر افزایش می یابد

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان گفت: هدف گذاری ما این است که تا پایان تابستان جمعیت تحت پوشش طرح منزلت شهروندی تا ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

مسعود مهدویان فر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منزلت شهروندی طرح تکریم از سالمندان، بازنشستگان، معلولان، جانبازان و زنان سرپرست خانوار اصفهان است که لایحه آن در سال ۹۴ به شورای اسلامی شهر ارائه و از نیمه های سال ۹۵، این مصوبه ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در مجموع برآوردها بر این است که ۱۵۰ هزار سالمند و ۵۰ هزار بازنشسته در اصفهان داریم که اگر جمعیت معلولان و زنان سرپرست خانوار را هم به این تعداد اضافه کنیم این تعداد به ۲۵۰ هزار نفر می رسد بنابراین یک دهم جمعیت شهروندان اصفهانی مشمول این طرح می شوند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان عنوان کرد: طرح منزلت شهروندی برای دریافت بازخوردهای آن در چند فاز تعریف شد؛ فاز اول این طرح در ماههای پایانی سال ۹۵ و ماه های ابتدایی سال ۹۶ اجرایی شد که ۲۰ هزار کارت صادر و در اختیار مشمولان طرح قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برای این کارت ها، ۵ گروه خدمات تعریف شده که جامعه هدف می توانند با استفاده از آن از خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی، گردشگری و حمل و نقل عمومی با تخفیفات ۵۰ درصدی بهره مند شوند.

مهدویان فر یادآور شد: در فاز اول تعداد محدودی، کارت منزلت شهروندی صادر شد و تبلیغات زیادی هم بر روی آن انجام نشد و از طریق نهادهای حمایتی مثل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان های فعال در عرصه های اجتماعی، ۲۰ هزار نفر فاز اول شناسایی شدند.

وی افزود: در فاز دوم که در آستانه آغاز آن هستیم سایتی به نام سامانه اصفهان کارت آماده ارائه خدمات هست که شهروندان مشمول طرح می توانند با مراجعه و ثبت نام در آن سایت، کارت را دریافت کرده و از خدمات آن استفاده کنند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال حفظ منزلت افراد در تمامی مراحل ثبت نام تا دریافت کارت بوده ایم، تاکید کرد: مشابه همین کارت در اختیار عموم شهروندان است با این تفاوت که دارندگان این کارت از تخفیفات ویژه ای برخوردار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما این است که تا پایان تابستان جمعیت تحت پوشش این طرح تا ۳۰ هزار نفر افزایش دهیم و امیدواریم در فاز دوم با توجه به اینکه عموم مشمولان با مراجعه به این سایت میتوانند ثبت نام کنند، استقبال بیشتری از این طرح شود.  

کد خبر 312700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.