توجه به جوانان در روستاها مانع مهاجرت به شهر می شود

تیران- فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: توجه به نیازهای جوانان و بهره گیری از آن ها در روستاها مانع مهاجرت به شهر می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علی رحمانی در جلسه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان تیران و کرون بر نگاه همه جانبه و توجه کامل به نیازهای روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: نیازهای هر روستا با روستای دیگر تفاوت هایی دارد و همچنین تنوع نیازها گسترده است که باید اعضای شوراهای اسلامی نگاه همه جانبه داشته باشند.

وی افزود: برای تامین نیازهای روستاها باید بستر برای مشارکت جمعی و عمومی فراهم شود و همه مردم روستا به ویژه قشر جوان به عرصه مشارمت و فعالیت اجتماعی دعوت شوند و آن ها را و نظراتشان را نباید در حاشیه قرار داد.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به جمعیت جوان روستاها و همچنین جمعیت زنان بیان داشت: توجه به نیازهای جوانان و بهره گیری از آن ها در روستاها مانع مهاجرت به شهر می شود.

وی با بیان اینکه سهم اندک زنان و جوانان درمدیریت روستاها از چالش ها در برخی از روستایی است، ادامه داد: بی توجهی به نقش و ظرفیت های بالقوه و بالفعل جوانان و بهره نگرفتن از ظرفیت جوانان و زنان روستایی در فعالیت های مدیریتی و اجتماعی روستاها به مهاجرت آن ها از روستا به شهر منجر می شود.

رحمانی به رفع مشکل آب شرب روستا، توسعه فناوری های نوین مثل نسل های جدید تلفن همراه و اینترنت در روستاها، ایجاد اشتغال روستایی، توسعه زیرساخت ها در روستاها و توسعه خدمات در حوزه بهداشت و درمان در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: خدمات دولت در جلوگیری از مهاجرت به شهرها موثر بوده اما باید مسئولان محلی در روستاها نیز به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی یادآورشد: مسائل حاشیه ای مانع رشد روستا می شود باید با اتحاد و ایجاد انسجام بین ظرفیت های هر روستا ظرفیت را برای رشد روستاها فراهم سازیم.

کد خبر 312565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.