۲ هزار واحد سیگار در چارچوب مشخص مجوز فروش دارند

استاندار اصفهان با اشاره به رتبه نخست استان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: حدود ۲ هزار واحد مجوز فروش سیگار را دارا هستند و ساختار و چارچوب های آن مشخص است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از کسب رتبه برتر استان در سال ۹۵ در سطح استان های کشور در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و اظهار داشت : کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان با توجه به اعلام  ریاست ستاد در کشور، در جایگاه برتر کشوری قرار گرفته است.

استاندار اصفهان در ادامه به امر مبارزه با قاچاق سیگار اشاره کرد و افزود: موضوع عرضه و تقاضای سیگار باید در ارتباط با مبارزه با دخانیات با قوت پیگیری شود چرا که سیگار و قلیان دروازه ورود به مواد مخدر و اعتیاد و قدم نخست اعتیاد هستند.

وی با بیان اینکه سازمان مشخصی این مسئولیت را بر عهده دارد، افزود: حدود ۲ هزار واحد مجوز فروش سیگار را دارا هستند و ساختار و چارچوب های آن مشخص است.

زرگرپور به اصلاح قوانین و مقررات اشاره کرد و بیان داشت: اگر نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد باید دستورالعمل ها پیگیری شود تا اصلاحات لازم صورت گیرد.

وی بر لزوم تقویت و تجهیز واحدهای مبارزه کننده تاکید کرد و گفت: مبارزه با قاچاق و دخانیات باید تشدید شود و لازم است که مسئولین در مقابله با قاچاق به روز باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه فرهنگ سازی در مبارزه قاچاق کالا و ارز و به ویژه دخانیات و سیگار حائز اهمیت است، اظهار داشت: صدا و سیما باید همانگونه که قبلاً در خصوص مضرات و تبعات مواد مخدر و دخانیات برنامه ها و تیزرهای تأثیرگذار تهیه و پخش می کرد همچنان همین روند را ادامه دهد.

وی در ادامه با اشاره به مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهارداشت: استفاده از پتانسیل و وجود مردم در پیشگیری می تواند موثر باشد همچنانکه مردم در خصوص همکاری در جهت کشف قاچاق نیز نقش بسزایی دارند.

زرگرپور بر تقویت سمن ها در این رابطه تاکید کرد و افزود: استانداردسازی و کیفیت بخشی به کالاهای ایرانی بسیار مهم است و تاثیر بالایی در کاهش قاچاق دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سیاست های دولت و نظام به شمار می رود، افزود: دولت، مردمی کردن و پیشگیری را مقدم بر مقابله دانسته و بیشترین تاثیر آن نیز در مواد مخدر مشاهده می شود.

وی بیان داشت: اصناف باید در مبارزه با قاچاق قدم بردارند و مردم نیز نسبت به این موضوع حساس شوند و اطلاع رسانی داشته باشند.

زرگرپور خاطر نشان کرد: اصناف به عنوان حبیب خدا هستند و به پاکی و صداقت مشهورند و در راستای مبارزه با قاچاق خود باید علم را بردارند چرا که امر اجتماعی کردن مقابله با آسیب های اجتماعی و مشارکت مردم در ابعاد مختلف یکی از سیاست هایی است که دولت در پیش گرفته است.

کد خبر 312456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.