اصناف خود را با مشاغل جدید تطبیق دهند/حمایت وزارت صنعت از استارت‌آپ‌ها

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت اصفهان با تاکید بر اینکه اصناف باید خود را با مشاغل جدید تطبیق دهد و سازمان صنعت مطابق قانون برای آنها پروانه کسب صادر می کند، تصریح کرد: سازمان صنعت از واحدهای صنفی با تکنولوژی های جدید حمایت می کند و واحدهای سنتی باید وارد عرصه رقابت شوند.

محمد مجیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون ورود تاکسی های آنلاین و گلایه صنف آژانس داران، اظهار داشت: مطابق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی، افراد می توانند در فضای مجازی اقدام به کسب و کار کنند و در این راستا باید پروانه کسب دریافت کنند.

وی افزود: این نه تنها بحث حمل و نقل را شامل می شود بلکه رشته های مختلف صنفی همچون پخت غذا و سفارش مجازی آن، خرید و فروش مجازی خودرو، فروشگاه های لوازم خانگی مجازی و ... که همگی آنها در قانون نظام صنفی به آن اشاره شده، تبصره های اجرایی آن از طریق وزارت صنعت ابلاغ شده است.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان اصفهان، امروز بحث دنیای رقابت است و مردم براساس کیفیت، نوع خدمات را انتخاب می کنند و امروز آنها با توجه به جذابیت ها و کیفیت خدمات و ارزان بودن، به تاکسی های آنلاین گرایش پیدا کرده اند.

وی پیرامون اینکه آژانس داران معتقدند، تاکسی های آنلاین شغل آنها را کساد کرده است، افزود: زمانی که فروشگاه های بزرگ وارد میدان شدند فروشگاه های خُرد معتقد بودند که کسب و کار آنها را کساد می شود. اما آنها نیز به سمتی حرکت کردند که کالا را از مبدا تولید گرفته و به مصرف کننده عرضه کردند؛ یعنی برای کاهش قیمت تمام شده، نظام توزیع کالا بدون واسطه انجام می شود.

مجیری ادامه داد: درحال حاضر ۶۰۰ آژانس تلفنی در اصفهان فعالند که مطابق اساسنامه آنها باید یک دفتر کار ۴۰ متری و ۲۰۰ متر پارکینگ، منشی و دارای خدماتی همچون آب، برق، تلفن و ... باشند که هزینه این خدمات به مردم تحمیل می شود و آنها مجبورند پرداخت کنند. اما در تاکسی های آنلاین تمام این ۶۰۰ دفتر مثلا در اسنپ و یا تپ سی یک دفتر می شود و نیاز به پارکینگ هم ندارند و قطعا کاهش هزینه ها به سود مردم خواهد بود.

به اعتقاد وی، آژانس های تلفنی برای ماندن در گوی رقابت باید اپلیکشن هایی طراحی و به سمت کارهای نوین و جدید در این صنف بروند چرا که طی دو سه سال آینده کسب و کارهای نو جایگزین مشاغل سنتی خواهند شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت استان اصفهان معتقد است: در تاکسی های اینترنتی مباحثی همچون سوخت، ترافیک، کاهش می یابد در حالیکه در تاکسی های تلفنی بعد از رساندن مسافر به مقصد، راننده باید به صورت خالی به آژانس برگردد، اما در تاکسی های اینترنتی بعد از رساندن مسافر به مقصد، همانجا توقف و بعد از چند دقیقه کوتاه مسافر بعدی را سوار می کنند. بنابراین ترددهای اضافی در شهر کاهش و اتلاف سوخت و انرژی اصلاح می شود حتی ممکن است در آینده خدماتی همچون نوشیدنی و غذا به مسافران ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه اصناف باید خود را با مشاغل جدید تطبیق دهد و سازمان صنعت مطابق قانون برای آنها پروانه کسب صادر می کند، تصریح کرد: سازمان صنعت از واحدهای صنفی با تکنولوژی های جدید حمایت می کند و واحدهای سنتی باید وارد عرصه رقابت شوند.

مجیری پیرامون آمدن سرویس های مجازی درخواست خودرو در یک سال گذشته که موجب اعتراض و رقابت بسیاری از تاکسی داران، رانندگان و صاحبان آژانس ها به این نرم افزارها شده است، گفت: البته نباید از این موضوع غافل ماند که شیوه سنتی درخواست خودرو همواره هواداران خودش را دارد اما برای ماندن در دنیای رقابت استارتاپی و در سایه حمایت وزارت صنعت از آنها باید منتظر رقابت شدید بین اسنپ ها و تپ سی ها و از این دست تکنولوژی های جدید باشیم.

کد خبر 312248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.