دانشگاه ها در زمینه دیپلماسی علمی به یاری مدیریت شهری بیایند

شهردار اصفهان گفت: شهرهای خواهر خوانده ظرفیت های بسیار خوبی دارند در همین راستا دانشگاه ها در عرصه دیپلماسی علمی می توانند به کمک مدیریت شهری بیایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر امروز، مهدی جمالی نژاد در نشست مبادله قرارداد طرح های پژوهشی شهرداری اصفهان در زمینه محیط زیست و انرژی با دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان و هنر اظهار کرد: تمامی قطب های دانشی شهر امروز در این جلسه حضور دارند و گرد هم آمده اند و امیدواریم که مدیریت شهری را هیچگاه تنها نگذارند.
وی ادامه داد: در جلسه ای که با حضور همین قطب های دانشی در استانداری اصفهان داشتیم مطرح شد که امروزه مأموریت های شهرداری بسیار متفاوت تر از قبل شده و انتظارات از آن بسیار بالا و ارزیابی ها سختگیرانه است.
شهردار اصفهان عنوان کرد: جنس شهرها نسبت به گذشته فرق کرده و همانطور که اصفهان به عنوان اولین کریدور علم و فناوری معرفی شده است هرکس بخواهد در بدنه شهرداری کار کند باید بداند که مدیریت شهری نیز از زمانی که امور خدماتی صرف را انجام می داد تفاوت  کرده است.
وی اضافه کرد: روزگاری نگاه ها به شهرداری خدماتی بود، پس از آن رویکرد فرهنگی نیز به آن افزوده شد و امروز رویکرد مدیریت شهری، دانش بنیان شده است.
جمالی نژاد یادآور شد: در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ نیز این شهر به عنوان شهری دانش محور معرفی شده است در همین راستا دانشگاه ها و مراکز علمی نباید خود را از مدیریت شهری جدا بدانند چراکه همه ما درون یک قایق هستیم.
وی ادامه داد: در طی سالیان دراز مشکلات عمده از جمله کمبود آب، ترافیک و آلودگی هوا مشخص شده است و با توجه به جلسات کلانی که در سطح کشور داشتیم در حال حاضر هیچ طرح عملیاتی کوتاه مدت و میان مدت در زمینه آب ارائه  نشده است بنابراین باید برای حل این مشکلات همگرا عمل کنیم.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه رنسانسی در مدیریت شهری در تمام جهان در حال وقوع است، گفت: تمامی شهرهای جهان به سمت هوشمند شدن، کارآفرینی حرکت می کنند و اصفهان با توجه به اینکه ریشه در تاریخ نیز دارد باید در این عرصه پیشتاز بوده و متفاوت عمل کند.
وی افزود: در همین راستا مرکز فناوری های نوین شهری و مرکز خلاقیت و نوآوری در شهرداری اصفهان تأسیس شدند تا از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان بهتر استفاده کنیم.
جمالی نژاد با تاکید بر اینکه باید از پژوهش های پراکنده جلوگیری به عمل آید، خاطر نشان کرد: شهرهای خواهر خوانده ظرفیت های بسیار خوبی دارند در همین راستا دانشگاه ها در عرصه دیپلماسی علمی می توانند به کمک ما بیایند.

کد خبر 312140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.