"Galaxy J۵ Pro" نسخه ویژه با فضای ذخیره بیشتر/ نوکیا و شیائومی توافقنامه همکاری امضا کردند

هفته‌ بیست و ششم از سال۲۰۱۷ میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، هفته‌ای دیگر از سال ۲۰۱۷ میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید.  اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

Galaxy J۵ Pro نسخه ویژه جدید با حافظه و فضای ذخیره بیشتر

ماه پیش شرکت سامسونگ محصول جدیدی سری Galaxy J با نام را رونمایی کرد. و حالا قصد دارد به زودی نسخه حرفه ای این گوشی با نام Galaxy J۵ Pro که حافظه ذخیره سازی و رم بیشتری دارد را به بازار عرضه کند.

این گوشی قرار است امروز در کشور تایلند معرفی شود و همه مشخصات آن همانند نسخه استاندارد گلکسی جی ۵ است. این گوشی در حالت استاندارد دارای ۲GB Ram و ۱۶GB حافظه ذخیره سازی است و در نسخه حرفه یا پرو آن، دارای ۳GB Ram و ۳۲GB حافظه ذخیره سازی خواهد بود. این دو مورد تنها تفاوت های گوشی جدید خواهد بود.

در نتیجه Galaxy J۵ Pro دارای صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی است و با AMOLED ، کیفیت HD را پشتیبانی خواهد کرد. این موبایل از پردازنده Exynos ۷۸۷۰ استفاده خواهد کرد و از دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو و عقب خود استفاده خواهد کرد. به علاوه اینکه هر دو دوربین همراه با فلاش خواهند بود.

از ویژگی های خاص گلکسی جی پرو این است که امکان افزایش حافظه تا ۲۵۶GB را به کاربر خود خواهد داد و از باتری ۳,۰۰۰ mAh بهره مند است.

از دیگر مشخصات این گوشی می توان به سیستم عامل اندروید نوقا، سنسور اثر انگشت و پشتیبانی از دو سیم کارت، اشاره کرد. این گوشی از لحاظ ظاهری کاملا شبیه بقیه اعضای خانواده Galaxy است که هم می تواند خوب و هم بد تلقی شود.

نوکیا و شیائومی توافقنامه همکاری امضا کردند

پیش از هر چیز، روشن است که این قرارداد شامل توافق HMD و شیائومی برای پردازنده Surge S۱ که در روز گذشته گزارش شده بود، نیست و آن خبر جعلی بوده است. نوکیا و شیائومی امروز اعلام کردند که آن ها یک قرارداد چندین ساله مجوز ثبت اختراع را امضا کرده اند، که شامل مجوز متقابل استانداردهای همراه و پتنت های اساسی شرکت ها است. نوکیا همچنین به عنوان بخشی از این قرارداد، تعدادی از پتنت های خود را به فروش رساند.

این دو شرکت وارد یک توافق نامه همکاری تجاری شده اند که تحت آن نوکیا “تجهیزات زیرساخت شبکه طراحی شده برای ارائه ظرفیت بالا، نیازهای با انرژی کم مورد نیاز شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات وب و اپراتورهای مرکز داده (دیتاسنتر) را فراهم می کند. نوکیا و شیائومی با هم در ایجاد راه حل های نقل و انتقال نوری برای اتصالات مرکز داده، مسیریابی IP بر اساس پردازنده ی جدید FP۴ که توسط نوکیا معرفی شده و یک راه حل اساسی مرکز داده همکاری خواهند کرد. علاوه بر این، شرکت ها توافق کرده اند تا فرصت هایی برای همکاری بیشتر در زمینه هایی مانند اینترنت اشیا، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی پیدا کنند”.

راجیف سوری، رئیس و مدیر عامل شرکت نوکیا اظهار داشت: شیائومی یکی از تولید کنندگان برجسته گوشی های هوشمند در جهان است و ما خوشحالیم که با آن ها به توافق رسیده ایم. علاوه بر استقبال از آمدن چنین شرکت برجسته تکنولوژی جهانی به خانواده مجوز های ثبت اختراع ما، ما مشتاقانه در انتظار همکاری با هم در طیف گسترده ای از پروژه های استراتژیک هستیم.

لِی جون، رئیس و مدیر عامل شرکت شیائومی گفت: به عنوان یک شرکت که به دنبال ارائه نوآوری های تکنولوژیکی هیجان انگیز تر به جهان است، ما از این فرصت برای همکاری نزدیک با نوکیا در آینده هیجان زده هستیم. شیائومی متعهد به ایجاد همکاری های طولانی مدت با رهبران تکنولوژی جهان می باشد. همکاری ما با نوکیا ما را قادر می سازد تا در ساخت شبکه های بزرگ با کارایی بالا و قدرت توانمندی در نرم افزار و خدمات بر قدرت این رهبری بیافزاییم، که در نهایت هدف ما ایجاد محصولات و خدمات قابل توجه دیگر که بهترین تجربه کاربری را به طرفداران Mi در سراسر جهان ارائه خواهد کرد است.

این خبر خوبی برای نوکیا است، زیرا شیائومی اولین سازنده گوشی موبایل در چین است که برای پرداخت حق ثبت اختراع، در یک معامله شامل فروش پتنت ها، مجوز متقابل و همکاری فنی بیشتر موافقت می کند.

ایسوس سال ۲۰۱۷ شش نسخه گوشی Zenfone ۴ عرضه می کند

اخیرا ۶ دستگاه گوشی موبایل زنفون ۴ (Zenfone ۴) در انجمن Zentalk ایسوس رویت شدند که نشان می‌دهد این شرکت به زودی چند دستگاه جدید روانه بازار خواهد کرد.

سه مورد از گوشی های موبایل جدید ایسوس زنفون ۴ مکس (Zenfone ۴ Max)، زنفون ۴ پرو (Zenfone ۴ Pro) و زنفون ۴ سلفی (Zenfone ۴ Selfie) هستند. سه مورد دیگر، نسخه‌هایی از پرچمدار جدید این شرکت با نام زنفون ۴ به شمار می‌روند که هر شماره مدل متفاوتی دارند.

زنفون ۴ مکس (ZC۵۵۴KL) با نام مدل ASUS_X۰۰ID شناخته شده و باید آن را جانشین مستقیم ایسوس زنفون ۳ مکس دانست. پیش‌بینی می‌شود این مدل جزو میان‌رده‌های بازار باشد که مهمترین ویژگی آن، مجهز شدن به یک باتری غول‌پیکر است. اما زنفون ۴ پرو در سری زنفون کاملا جدید محسوب می‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم به صورت دقیق دسته‌بندی آن از نظر بالارده یا پایین‌رده بودن را مشخص کنیم. تنها چیزی که درباره آن می‌دانیم نام مدل دستگاه است که با عنوان ASUS_Z۰۱GD شناخته می‌شود.

زنفون ۴ سلفی دستگاهی است که مدتی قبل در بنچمارک GFXBench ظاهر شد و به همین دلیل در جریان برخی از مشخصات فنی آن قرار گرفته‌ایم. نام مدل دستگاه ASUS_Z۰۱MD بوده و به عنوان مهمترین ویژگی‌ سخت افزاری آن باید به استفاده از چیپست اسنپدراگون ۶۲۵ اشاره کرد که متشکل از یک پردازنده هشت هسته‌ای Cortex-A۵۳ با سرعت ۲٫۰ گیگاهرتز است. همانطور که از نام آن پیداست، مهمترین ویژگی‌های گوشی موبایل مربوط به دوربین آن هستند. هم دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی و هم دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی موبایل می‌توانند با رزولوشن ۴K فیلم برداری کنند.

بر اساس شیوه عرضه زنفون ۳ می‌توان انتظار داشت سه نسخه دیگر گوشی موبایل زنفون ۴ ، پرچمداران این شرکت هستند که تنها از نظر حافظه رم و ظرفیت داخلی با یکدیگر متفاوتند. سومین نسخه آن‌ها زنفون ۴ وی (Zenfone ۴V) نام داشته و منحصر به اپراتور ورایزن خواهد بود. قرار بود محصولات جدید سری زنفون ۴ در ماه می عرضه شوند، اما به دلیل برخی مشکلات زمان عرضه به ماه جولای (ماه آینده میلادی) موکول شد.

سونی در IFA ۲۰۱۷ از یک گوشی پرچمدار با نمایشگر ۶ اینچی رونمایی می کند

گوشی پرچمدار سونی با نمایشگر ۶ اینچی و نسبت ابعاد ۱۸:۹  در IFA ۲۰۱۷ رونمایی می شود.

کمپانی Japan Display ، صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه ی خود با نسبت ابعاد ۱۸:۹ را معرفی کرد. این یک پنل ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ بود که به نام Full Active معرفی شد.

شایعه ای در وب سایت ویبو منتشر شده و از گوشی جدید سونی خبر داده است؛ این کمپانی قصد دارد از همین صفحه نمایش در گوشی پرچمدار جدید خود استفاده کند و آن را در IFA ۲۰۱۷ برلین به نمایش بگذارد. کنفرانس خبری این رویداد در ۳۱ آگوست برگزار می شود.

بعد از اینکه دو کمپانی الجی و سامسونگ در گوشی های ال جی جی ۶، گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از صفحه نمایش هایی با نسبت ابعاد ۱۸:۹ و ۱۸.۵:۹ استفاده کردند، به نظر می رسد که تولید کننده های دیگر نیز همین رویکرد را پیش گرفته اند. این ابعاد در مقایسه با نسبت ابعاد ۱۶:۹ استاندارد امروزی، تفاوت دارد و به همین دلیل است که گوشی های جدید، بسیار بزرگ تر هستند. گوشی جدید سونی، کمی بزرگتر از ال جی جی ۶ با نمایشگر ۵.۷ اینچی و نسبت ابعاد ۱۸:۹ خواهد بود؛ همچنین از گوشی اس ۸ پلاس با نمایشگر ۶.۲ اینچی و نسبت ۱۸.۵:۹ کمی کوچکتر است.

شایع شده کمپانی سامسونگ قصد دارد از دستگاه های XZ۱، XZ۱ کامپکت و ایکس وان در IFA ۲۰۱۷ رونمایی کند. به نظر می رسد این پرچمدار از اسنپدراگون ۸۳۵ برخوردار شود.

به روز رسانی اندروید ۷.۰ نوقا؛ کدام گجت های هوشمند آن را دریافت کرده اند؟

گوگل از چند ماه پیش و با عرضه ی اولین نسخه ی بتا از اندروید ۷.۰ نوقا در ۱۹ اسفند سال پیش، خود را آماده ی منتشر کردن این نسخه به صورت عمومی کرده است. زودتر از عرضه نسخه نهایی، یک نسخه پیش نمایش در اختیار توسعه دهنده ها و کارخانه های سازنده موبایل قرار گرفته است تا بتوانند قبل از عرضه نیم نگاهی به قابلیت های این نسخه ی جدید داشته باشند.

فرم نهایی اندروید ۷.۰ نوقا در تاریخ ۱ شهریور امسال برای موبایل های پیکسل گوگل منتشر شد که کمی جلوتر از برنامه ریزی بوده است. حال ما با سوالی همه گیر مواجه هستیم: اندروید ۷.۰ نوقا چه زمانی برای دستگاه های ما منتشر می شود؟ پاسخ این سوال برای هر دیوایس متفاوت است.

چه زمانی این آپدیت را دریافت می کنید؟

دستگاه های اختصاصی گوگل معمولاً در یک بازه زمانی مشخص به روزرسانی های جدید اندروید را دریافت می کنند. اما این موضوع در رابطه با برندهای مختلف کمی متفاوت است. در واقع هر کمپانی که در عرصه ی ساخت و عرضه ی تلفن های هوشمند فعالیت دارد شخصی سازی های مختص به خود را روی نسخه ی خامی که گوگل منتشر کرده، پیاده می نماید.

همین امر ممکن است زمان بر باشد و عرضه ی جدیدترین به روز رسانی اندروید برای دیوایس های شرکت های مختلف از جمله سامسونگ، سونی، ال جی و... را با کمی تأخیر مواجه می سازد.

برنامه بتا اندروید ۷ روی دو دیوایس هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج آذر ماه به پایان رسید و نسخه کامل این سیستم عامل هم اکنون برای دستگاه های اپراتورهای AT&T ،T-Mobile و Verizon در دسترس است. پیش از این نیز وبسایت iTech Post اعلام کرده بود که بسیاری از تلفن های هوشمند سامسونگ قرار است به زودی و احتمالاً در ماه آذر/دی به روزرسانی نوقا را دریافت نمایند..

این در حالی است که با اعلام سامسونگ عرضه اندروید ۷.۰ نوقا به صورت جهانی برای دیوایس های خانواده گلکسی اس ۶ به دلیل بازبینی کیفیت آن به تأخیر افتاده و هنوز زمان مشخصی برای آن وجود ندارد. سامسونگ برای به روزرسانی دستگاه های خود برنامه ای ۲ ساله دارد.

بنابراین باید امیدوار باشیم که اندروید ۷.۰ نوقا به زودی برای تمام تلفن های هوشمند خانواده ی اس ۶ نیز منتشر شود. همچنین باید گفت که دو تلفن هوشمند (Galaxy A۵ (۲۰۱۶ و (A۳ (۲۰۱۶ نیز این نسخه را دریافت خواهند کرد اما هنوز زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است. متأسفانه گلکسی اس ۵ هرگز این به روز رسانی را دریافت نخواهد کرد.

گلکسی نوت ۸ با اندروید ۷.۱.۱ و رم ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود

سامسونگ گلکسی نوت ۸ از اندروید ۷.۱.۱ استفاده می‌کند و در نسخه‌ای، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم برای آن در نظر گرفته شده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، تاکنون شایعات و اخبار بسیار زیادی از گلکسی نوت ۸ منتشر شده است و انتظار می‌رود در ماه‌های باقی مانده تا زمان معرفی این محصول، تعداد شایعات افزایش یابند. پیش‌بینی می‌شود گلکسی نوت ۸ یکی از جذاب‌ترین محصولات سال ۲۰۱۷ باشد که در واقع پرچم‌دار غول فناوری کره‌ی جنوبی نیز محسوب می‌شود. سامسونگ در نسخه‌ی قبلی این محصول تجربه ناموفقی داشت.

اکنون گلکسی نوت ۸ در پایگاه داده HTML۵Test دیده شده است و منبع مذکور خبر از اندروید نوقا ۷.۱.۱ روی این محصول می‌دهد.

کد خبر 312110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.