تشکر از شهرداری بابت نحوه بودجه ریزی/ دولت با لایحه مدیریت واحد شهری موافقت کرده است

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به کسب عنوان برتر شهرداری در نحوه بودجه ریزی بر مبنای عملکرد گفت: این مهم حاصل همکاری معاونت برنامه ریزی و مدیران ستادی شهرداری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در جلسه علنی این هفته شورای شهر اصفهان پس از تشکر از مردم به خاطر حضور در مراسم تشییع پیکر پاک شهیدان گفت: هرچه از دوران دفاع مقدس دورتر می شویم مردم هم با این عزیزان (شهدا) آشناتر می شوند چرا که محبت شهدا در دل مردم ریشه دوانده است.

وی با اشاره به فعالیت دشمنان نظام و انقلاب گفت: دشمنان نظام اسلام با وجود چنین شهدایی هیچگاه نمی توانند به اهداف شوم خود دست یابند و عشق به شهادت در مردم ما وجود دارد.

امینی در ادامه با اشاره به موفقیت شهرداری اصفهان در کسب رتبه و لوح برتر در بودجه ریزی عملکردی، اظهار کرد: کسب این عنوان از سوی شهرداری جای تشکر دارد.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: در کنفرانس بین المللی بودجه ریزی ۶ دستگاه داخلی، حائز رتبه برتر شده بودند که شهرداری اصفهان هم یکی از آنان بود، کسب این عنوان از سوی شهرداری ناشی از فعالیت های معاونت برنامه ریزی و همکاری مدیران ستادی در مناطق بوده است.

امینی در ادامه صحبت های خود با اشاره به نامه ۸۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری بیان کرد: با خبر شدیم که در این نامه مدیریت واحد شهری و نقش اصلی شوراها درخواست شده است که این جزء اخبار مسرت بخش است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع مهم چیزی است که سالها مغفول مانده بود، با تحقق این نامه و لایحه دولت مبنی بر تحقق مدیریت واحد شهری، شهرداری ها می توانند شهر را بهتر اداره و به منابع پایدار شهری دسترسی داشته باشند، امید است هر چه زودتر این لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود تا شورای شهر روند بهتری را در پیش گیرد. 

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به تغییر قبور مطهر شهدا گفت: شنیده شده است که تعدادی از قبور شهدا، در دست ساماندهی است، البته در قسمت شهدای «عملیات فرمانده کل قوا» در جلوی خیمه حسینی گلستان شهدا این کار انجام‌گرفته این درحالی است که برخی می گویند این کار مورد رضایت خانواده شهدا نبوده است زیرا نقوشی که بر این قبور مطهر است حاکی از دلنوشته های ارزشمند به این شهداست و نباید آن ها ازبین برود .

رئیس شورای شهر اصفهان بیان کرد: متولی این کار خانواده شهدا و بنیاد شهید است و شهرداری نباید در این موضوع وارد شود. از این رو رضایت خانواده شهدا برای این امر ملاک است . 

امینی در ادامه صحبت های خود با اشاره به ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) اظهار کرد: ایشان مظهر فضایل و مقامات هستند و در روایات معصومان (علیهم السلام) فضیلت ها و مقامات بلندی را به این حضرت نسبت می دهد.

وی گفت: مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اول ذی القعده روز تولد حضرت معصومه (سلام الله علیها) به نام «روز ملی دختران» نامگذاری شده است. ضمن تبریک این روز گرامی به همه دختران ، امیدواریم این نامگذاری، منشأ ارزشمندی برای توجه، تفکر، تصمیم سازی و اقدامات پرخیر و پربرکت برای این بخش مهم و سرنوشت ساز از جامعه ما باشد.

 کارآفرینان پیشگامان حقیقی در تحول اقتصاد

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به 6 مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اذعان کرد: به‌ دلیل‌ نقش‌ و جایگاه‌ ویژه‌ کارآفرینان‌ در روند توسعه‌ و رشد اقتصادی‌، بسیاری‌ از دولتها در کشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ و درحال‌ توسعه‌ تلاش‌ می‌کنند با حداکثر امکانات‌ و بهره‌برداری‌ از دستاوردهای‌ تحقیقاتی‌، شمار هر چه‌ بیشتری‌ از جامعه‌ را که‌دارای‌ ویژگی‌های‌ کارآفرینی‌ هستند به‌ آموزش‌ در جهت‌ کارآفرینی‌ و فعالیتهای‌ کارآفرینانه‌ تشویق‌ و هدایت‌ کنند.

وی اضافه کرد: کارآفرینان‌ با مهارتی‌ که‌ در تشخیص‌ فرصت ها و موقعیت ها و ایجاد حرکت‌ در جهت‌ توسعة‌ این‌ موقعیتها دارند، پیشگامان‌حقیقی‌ تغییر در اقتصاد و تحولات‌ اجتماعی‌ محسوب‌ می‌شوند.

امینی اضافه کرد: آنها تصدیق‌ می‌کنند که‌ موفقیت‌ و بقاء در چشم‌اندازهای‌برخواسته‌ از فردا، نیازمند چالاکی‌، قوة‌ ابتکار و خلاقیت‌ است‌، علاوه‌ بر این‌، کارآفرینی‌ به‌ ریسک‌پذیری‌، نوآوری‌ و کنش‌کارآفرینانه‌ هم‌ نیاز دارد.

رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: بر اساس‌ نظریات‌ اقتصادی‌ و تجارب‌ حاصله‌ در اقتصادهای‌ رو به‌ رشد، «کارآفرینان‌» موتور محرکه‌ توسعه‌ و رشد اقتصادی‌ محسوب‌ می‌شوند و بالطبع‌ اشتغال‌زایی‌ یکی‌ از ره‌آوردهای‌ مهم‌ کارآفرینی‌ می‌باشد.

امینی اضافه کرد: متاسفانه‌ در کشور ما و در چند برنامة‌ اخیر توسعه‌، توجه‌ خاص‌ به‌ این‌ مهم‌ نشده‌ و حتی‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ این‌ مفهوم‌برای‌ بسیاری‌ از دست‌اندرکاران‌ و افراد جامعه‌ ناشناخته‌ و غریب‌ است، شاید به‌ همین‌ دلیل‌ تاکنون‌ برنامه‌ریزی‌ و بسترسازی‌مناسبی‌ در حوزه‌های‌ اقتصادی‌، اجتماعی‌ و نظام‌ آموزشی‌ کشور برای‌ توسعة‌ کارآفرینی‌ به‌ ویژه‌ در دانشگاههای‌ کشور صورت‌نپذیرفته‌ است‌.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: کارآفرینان‌ نقش‌ کلیدی‌ در توسعه‌ اقتصادی‌ و تحولات‌ اجتماعی‌ دارند،کارآفرینان‌ به‌ عنوان‌ عناصر اصلی‌ در تسریع‌توسعه‌ کشورهای‌ در حال‌ توسعه‌ و در تجدید حیات‌ و استمرار توسعه‌ کشورهای‌ صنعتی‌ مورد توجه‌ و مطالعه‌ بوده‌اند، در شرایط‌کنونی‌ اقتصاد کشورمان‌ که‌ با مسائل‌ و نارسایی های‌ مهمی‌ نظیر فرار مغزها، بیکاری‌ یا کم‌کاری‌ به‌ ویژه‌ فارغ‌التحصیلان‌ دانشگاهها و نیروی‌ انسانی‌ متخصص‌، کاهش‌ سرمایه‌گذاری‌ دولت‌، عدم‌ تحرک‌ و رشد اقتصادی‌ کافی‌ روبروست‌، پرورش‌ و آموزش‌کارآفرینان‌ توسعة‌ کشور از اهمیت‌ مضاعفی‌ برخوردار است‌.

کد خبر 312038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.