ادامه قرارداد برجام سودی ندارد

سمیرم- خطیب این هفته نماز جمعه سمیرم: ادامه دادن به قرارداد برجام برای ایران نه تنهای سودی نداشته بلکه ایران را به کیسه بکسی برای طرف های غرب تبدیل کرده که فقط ضربه می خورد و دفاعی انجام نمی دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، حجت الاسلام حسین رجایی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته سمیرم با اشاره به ولادت حضرت فاطمه (س) این بانورا به عنوان یکی از برترین الکو های زنان معرفی کرد و گفت: این حضرت دارای چهار لغب معصومه، عالمه، شفیعه و محدثه می باشند که هر بانویی این القاب را سرمشق زندگی خود قرار دهد دنیا و آخرتی تضمین شده خواهد داشت.

رجائی پور با قدردانی از وزیرخارجه کشورمان در شفافیت و علنی کردن تعهد شکنی آمریکایی ها در مسئله برجام تصریح کرد: باید جواب این گستاخی ها را در عمل بدهید وگرنه دو سال گذشته و طرف مقابل تا توانسته ما را با سرکوب و تحقیر، تحریم کرده است.

خطیب نماز جمعه سمیرم با اشاره به دوساله شدن این توافق نامه اظهار کرد: ایران در این مدت به تمامی تعهدات خود برخلاف آمرکایی ها عمل کرده و هیچ نقطه سیاهی را در پرونده ایران نمیتوان یافت که نشان از نقض این قرار داد باشد.

وی با اشاره به بتن ریزی و و جمع آوری ۹۰ درصد از سانتریفیوژها متذکر شد: در این توافق نامه اورانیوم ما نیز به دیگران فروخته شد و از همه بدتر بازرسی های بی سابقه ای بود که به کشور ما تحمیل شد.

حجت الاسلام حسین رجائی پور در ادامه اعلام علنی سازمان ملل و آژانس بین المللی اتمی را بر انجام کامل تعهدات ایران  در مسئله برجام را نشان از تعهد و پایبندی ایران بر حرف های خود دانست و گفت: در طرف مقابل آمریکایی ها با وجود اینکه  هفت مرتبه این موضوع  به صورت علنی اعلام شد به هیچ تعهدی عمل نکرده و حتی تحریم ها را بر علیه ایران دوچندان کردند.

امام جمعه سمیرم ۱۸ تحریم شخص و سازمان های ایرانی را از آخرین اقدامات آمریکایی ها برشمرد و افزود: ۶۰ لایحه تا امروز و بعد از برجام در سنای آمریکا بر علیه ایران طرح یا تصویب نهایی شده که نشان دهنده واضح نقض برجام از طرف آمریکایی ها می باشد.

وی موضوع قاضی پرونده برجام را مضحک برشمرد و گفت: حالا اگر مشکلی هم پیش بیاید داور و قاضی هم همان کشورهای ۵+۱ هستند و این مسئله بسیا ناشیانه است.

امام جمعه شهرستان سمیرم با تشبیه برجام به باغ سوخته و بی ثمر گفت: ما باید هر چه زودتر از این باغ سوخته بدر آییم و برجام بدون نتیجه را متوقف کنیم.

وی اولین راهکار را برنامه ریزی عملی و به دور از شعار را بهترین راه حل پیشنهادی خود دانست و گفت: هیئات نظارت بر برجام نه تنها خاصیتی نداشته اند بلکه  در این زمان  که باید دستور توقف برجام یکطرفه را صادر کند کاری صورت نمی دهند.

وی با اشاره به توقف بیش از ۹۰ درصد از مسائل فضایی ایران متذکر شد: توقف و کاهش سرعت پیشرفت در علم و فناوری و نانو و حتی هوافضایی که قرار بود تا سال ۹۶ انسان به فضا بفرستیم ناشی از همین دلخوش کردن به طرف غربی و برجام بی فرجام است.

کد خبر 311945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.