لزوم تعامل دستگاه های اجرایی برای پاسداشت هفته "فرهنگ و هنر بوئین میاندشت"

بوئین میاندشت - فرماندار بوئین میاندشت بر لزوم تعامل مدیران دستگاه های اجرایی برای پاسداشت "هفته فرهنگ و هنر "این شهرستان تاکید کرد.

ماشالله طحانیان زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت، خدمت در مجموعه سازمان بهزیستی کشور را باقیات الصالحات برشمرد و اظهار داشت: بی شک عمده ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب پذیر جامعه ، سازمان  بهزیستی است.

وی با اعلام  بهره برداری از ساختمان اداری جدیدالاحداث بهزیستی شهرستان عنوان کرد: این ساختمان در 2 طبقه و با اعتباری معادل پنج میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

طحانیان زاده با بیان این که  در کل کشور در مجموع 2 میلیون و 500 هزار خانواده تحت پوشش اداره بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) قرار دارند، افزود: در دولت تدبیر و امید از محل هدفمندی یارانه ها در سال ۹۶ مبلغ 4 هزار و 500 میلیارد تومان به منظور افزایش مقرری افراد تحت پوشش اختصاص داده  شد که می تواند بخش مهمی از مشکلات خانواده های نیازمند را برطرف سازد .

لزوم حرکت شهرداری ها به سمت درآمد پایدار

فرماندار بوئین میاندشت در ادامه این گفتگو، ایجاد توسعه پایدار در مناطق شهری و روستایی را یکی از مهم ترین سیاست  های سیستم مدیریتی کشور دانست و افزود : شهرها و روستاها نه فقط به لحاظ وسعت و میزان جمعیت بلکه به لحاظ حجم و تنوع فعالیت ها و ارزش های فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت فراوان هستند.

وی شهرداری ها رامهم ترین نهاد در حوزه شهری عنوان کرد و اظهار داشت : شهرداری ها باید به سوی درآمد پایدار حرکت نمایند در غیر این صورت ادامه روند کار شهرداری ها با مشکل جدی مواجه خواهد شد .

ثبت احوال؛ پاسدار مرزهای هویتی افراد

نماینده عالی دولت در بوئین میاندشت در ادامه با بیان این که آمار ولادت شهرستان ۳۱۶ مورد و آمار وفات ۱۲۲ نفر گزارش شده است؛ ثبت احوال را  پاسدار مرزهای هویتی و تابعیتی افراد  دانست و افزود:  ثبت احوال از جمله اداراتی است که در تولید اطلاعات و آمارهای حیاتی از جمله تولد ، فوت ، ازدواج و طلاق نقش مهم و قابل توجهی در کشور و زندگی روزمره مردم دارد و می توان گفت با ارائه آمار و اطلاعات صحیح به مدیران ارشد کشوری کمک  می نماید .

انجام اقدامات مناسب برای کنترل اعتیاد در شهرستان

مقام عالی دولت دربوئین میاندشت ادامه داد : در سال های اخیر اقدامات مؤثری در زمینه اعتیاد و راه های مبارزه با آن و جلوگیری از گرایش به سمت مواد مخدر در شهرستان صورت گرفته و به امید خداوند افق روشن تری را در سال های آینده پیش رو خواهیم داشت .

وی افزود:  باید همه ما توان خود را برای از بین بردن اعتیاد به عنوان یک پدیده شوم اجتماعی به کار گیریم و تشکل های مردمی می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند .

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوئین میاندشت، اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد که عوارض ناشی از آن تهدید جدی برای جامعه ایجاد می کند .

وی تاکید کرد: رویکرد جدید دولت یازدهم در مبارزه با مواد مخدر مردمی کردن مقابله و اولویت دادن پیشگیری است.

فرهنگ؛ زیربنای همه فعالیت ها

فرماندار بوئین میاندشت در بخش دیگری از گفتگوی خود در ارتباط با اهمیت کار فرهنگی در جامعه گفت:  شورای فرهنگ عمومی سنگ بنای فرهنگ در جامعه محسوب می گردد و در واقع می توان گفت زیر بنای همه فعالیت های اقتصادی ، تجاری و سیاسی در کشور است، بنابراین باید خروجی آن گونه ای باشد که مردم در جامعه آثار و برکاتش را در کمتر کردن آسیب های اجتماعی و بهبود سبک زندگی و پیشگیری از معضلات لمس کنند.

طحانیان زاده در ادامه از اجرای برنامه های  گرامیداشت هفته فرهنگ و هنر بوئین میاندشت خبر داد و گفت: این هفته از تاریخ دوازدهم لغایت هفدهم مردادماه در شهرستان برگزار می گردد.

وی تجلیل از پیشکسوتان، برپایی جشنواره اقوام و اقلیت ها ، برپایی مسابقات ورزشی وهنری ، احیاء آئین ها و سنت های حسنه را  از مهم ترین برنامه های این هفته برشمرد و خواستار تعامل و مشارکت کلیه مدیران اجرایی شهرستان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای اجرای بهتر این برنامه ها شد.

کد خبر 311911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.