اعلام گزارش های ترافیکی به مرکز کنترل مدیریت ترافیک

شاید تا به حال با بسیاری از مشکلات ترافیکی، از پارک های دوبل گرفته تا خرابی تجهیزات ترافیکی برخورده باشید اما نمی دانید چگونه از شر آن خلاص شوید، حالا نرم افزار همراه «ترافیک یار» این امکان را به شما می دهد تا این مشکلات رفع شوند.

به گزارش ایمنا، با خودروی شخصی اش از حاشیه بزرگراه شهید بابایی در گذر است. ماشین های زیادی در حاشیه کندرو این بزرگراه ایستاده اند و بعضی قسمت ها هم ماشین ها دوبله پارک کرده اند.

جلوتر که می رود جایی تصادف شده و اگر هم بایستد ممکن است ترافیک شدیدتر شود و احیانا ورود خودروهای امداد رسان سخت تر. با این حال می گذرد.

در ادامه مسیر به چهارراهی می رسد که از بخت بد او چراغش معیوب شده و زمانبندی آن دچار مشکل شده است. حالا تا افسر پلیس هم از راه برسد احتمالا طول می کشد.

روز پر هیاهویی را پشت سر گذاشته است که در تابلویی در کنار خیابان نظرش را جلب می کند.

«ترافیک یار، سامانه ثبت وقایع ترافیکی شهرداری اصفهان» انگار همین را می خواست. شاید مشکل گشای همه چالش های ترافیکی امروزش با این برنامه ساده حل شود.

ترافیک یار همان طور که از نامش پیداست برنامه ای است تا شهروندان اشکالات ترافیکی در شهر اعم از تجهیزاتی و انسانی را به مرکز کنترل و مدیریت ترافیک شهرداری اصفهان گزارش کنند.

بخش های مختلف این برنامه شامل گزارش وضعیت ترافیک، گزارش تصادف، گزارش تخلف، گزارش خرابی تجهیزات، گزارش رخداد و نقشه شهر است.

با انتخاب بخش گزارش وضعیت ترافیک شهر، نقشه ای به همراه موقیعت مکانی شما و گزینه های مختلف نمایش داده می شود. گزینه های این بخش شامل مسدود بودن مسیر، اختلال در حرکت، نیمه سنگین بودن مسیر و سنگین بودن مسیر می شود که کاربر با انتخاب هر کدام از اینها و در نهایت ثبت گزارش، مرکز کنترل ترافیک را از این موضوع باخبر می کند تا اقدامات لازم را متناسب با هر گزینه ای در پیش گیرند.

گاهی اوقات که شهروندان با حادثه تصادفی روبرو می شوند سعی دارند تا کمکی کنند اما کاری از دستشان ساخته نیست. اما با استفاده از این برنامه و انتخاب گزینه ثبت گزارش تصادف می توانید گزارش های فوتی، جرحی، خسارتی و نوع تصادف را مشخص کرده و این موضوع را به سرعت به مرکز مدیریت ترافیک اطلاع دهید. با اطلاع از این موضوع مرکز کنترل ترافیک هم سریعا اقدامات لازم را انجام می دهد.

گزارش تخلف، بخش دیگری از این برنامه است که توقف خودروها در محل های ممنوعه، سد معبر، پارک دوبله و سایر بخش ها را شامل می شود و می توان این موارد را به مرکز ترافیک گزارش داد.

بخشی از مشکلات ترافیکی در شهر ناشی از خرابی تجهیزات اطلاع رسان ترافیکی شامل تابلوهای پیام رسان و چراغ های معیوب می شود که می توان این مشکلات را هم با استفاده از این برنامه به مرکز ترافیک شهرداری اطلاع داد.

گاهی اوقات ممکن است مشکلات ترافیکی ناشی از هیچکدام از موارد بالا نباشد. در این برنامه گزینه ای به نام ثبت گزارش رخداد وجود دارد که شامل گزینه هایی شامل مراسم خاص، آتش سوزی، عملیات عمرانی، آب گرفتگی و سقوط درخت و غیره است.

تمامی گزینه های یاد شده پس از انتخاب تنها با کلیک روی گزینه ثبت گزارش میسر می شود و مسیر پیچیده ای برای ارسال گزارش وجود ندارد. حتی می توانتوضیحات خود را به همراه عکس ضمیمه این گزارش کنید و در پایان از رسیدگی و اوضاع گزارش خود مطلع شوید.

کد خبر 311729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.