پشتیبانی از ۱۴۰۰ دوربین نظارت تصویری شهرداری اصفهان

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: در طول مدت ۲ سال گذشته آمار تجهیزات نظارت تصویری مستقر در ساختمان های شهرداری به ۱۴۰۰ دستگاه افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، وحید حیدریان با اعلام  این خبر اظهارکرد: کنترل و نظارت از مهمترین مباحث حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات است و این امر بر حسب نیاز شهرداری  با عنوان "سامانه نظارت تصویری (CCTV)" در بیش از ۶۰ ساختمان مجموعه شهرداری اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا از سال ۱۳۹۴ پشتیبانی تعداد ۱۰۰۰ دستگاه دوربین نظارتی نصب شده در مناطق، سازمانها، معاونتهای شهرداری به این سازمان واگذار شد که هر سال بر تعداد آن افزوده می شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۴ تنها ۶۰۰ دستگاه از این سامانه فعال بوده است، تصریح کرد: در طول مدت ۲ سال گذشته ضمن فعال کردن تمامی این دوربین ها، آمار تجهیزات نظارت تصویری مستقر در ساختمان های شهرداری به ۱۴۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

وی اهداف عملیات پشتیبانی سامانه نظارت تصویری شهرداری را برشمرد و بیان کرد: هدف از این خدمت نگهداری، تعمیر و توسعه سیستم نظارت تصویری مجموعه شهرداری اصفهان در وضعیت مناسب است که برای انجام این مهم باید تمامی سرورها، دوربین ها و تجهیزات و سایر متعلقات آن بدون مشکل آماده به کار باشند که این سازمان کلیه تمهیدات لازم را جهت حصول اطمینان از صحت کارایی دستگاه ها انجام می دهد.

حیدریان عملیات نگهداری و تعمیر دوربین های نظارتی شهرداری را شامل  نصب سیستم های عامل و نرم افزارهای متعلقه و انجام خدمات سرویس های دوره ای این تجهیزات عنوان کرد و افزود: رفع مشکلات احتمالی سخت افزاری و نرم افزاری، توسعه و ارتقاء سخت افزارها بر حسب نیاز، ارایه مشاوره و راهنمایی حوزه های شهرداری و مستندسازی کلیه عملیات های انجام شده از جمله اهداف دیگر این خدمت است.

وی در پایان برنامه های آتی حوزه سخت افزار این سازمان را برشمرد و اظهار داشت: طراحی و بازنگری نوین سیستم های نظارت تصویری در کلیه حوزه ها بر بستر شبکه و متمرکز کردن آنها از فعالیت های آتی سازمان فاوا  بوده که در حال حاضر در مرحله طراحی است.

شایان ذکر است سامانه نظارت تصویری یا Closed Circuit TeleVision  با عنوان مخفف CCTV برای اولین بار در سال ۱۹۴۲ به صورت آنالوگ توسط شرکت زیمنس در آلمان به کار گرفته شد و پس از آن به عنوان روشی سریع، امن، کم هزینه و مطمئن در کنترل و نظارت محیط های شهری مورد استفاده قرار گرفت و توسعه یافت.

کد خبر 311534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.