نهادینه سازی فرهنگ ناب اسلامی وظیفه دانشگاه ها است

تیران-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تیران گفت: گسترش و نهادینه سازی فرهنگ ناب اسلامی وظیفه دانشگاه ها و مدارس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران و کرون، کامران امینی، در جلسه اتاق فکر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر اظهارداشت: دانشگاه ها و مدارس مراکز اصلی نهادینه و فرهنگسازی هستند و فعالیت فرهنگی در این عرصه در یک مقطع زمانی و با برنامه منسجم باید انجام شود.

وی افزود: تشریح ارزش ها و مبانی ناب اسلامی در مدارس و دانشگاه برای اینکه این سنت ها به فراموشی سپرده نشود لازم و باید در این عرصه برنامه ریزی و اقدامات صورت گیرد زیرا گسترش و نهادینه سازی فرهنگ ناب اسلامی وظیفه دانشگاه ها و مدارس است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تیران با اشاره به اینکه  سنت حسنه قرض الحسنه کارساز است، بیان داشت: نباید این چنین فرهنگ ها و سنت های حسنه در جامعه کم رنگ شود و برای این کار باید فعالیت های تبلیغی، آگاهی بخشی اثرات آن در بین مردم تبیین شود.

وی ادامه داد:  رباخواری از مشکلات اجتماعی است که با آگاهی بخشی نسبت به شرایط قرض الحسنه انگیزه در بین مردم برای چنین رفتاری افزایش می یابد.

امینی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: شبکه های ماهواره ای و عرضه تولیدات چند رسانه ای غرب از توطئه ها و دشمنی دشمنان است که نیازمند آگاهی بخشی به مردم و افزایش آگاهی عمومی است.

کد خبر 311510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.