عدم تکمیل زنجیره ترک اعتیاد موجب بازگشت مجدد معتادان شده است

تیران-فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: عدم تکمیل زنجیره ترک اعتیاد موجب بازگشت مجدد معتادان به مصرف مواد مخدر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران و کرون، علی رحمانی در آیین افتتاحیه اورژانس اجتماعی تیران اظهارداشت: زنجیره ترک اعتیاد باید تکمیل شود و نباید پس از ترک در کمپ ها این افراد رها شوند بلکه باید تحت مراقبت های پس از ترک قرار گیرند و فرصت شغلی برای آن ها ایجاد شود و این عدم تکمیل زنجیره ترک اعتیاد موجب بازگشت مجدد معتادان به مصرف مواد مخدر شده است.

وی افزود: عدم پیش بینی مراقبت های پس از ترک اعتیاد و عدم ایجاد فرصت شغلی برای افراد پاک شده منجر به بازگشت مجدد معتادین به مصرف مواد مخدر شده که نیازمند برنامه ریزی توسط بهزیستی برای تکمیل این زنجیزه است.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه عدم تشکیل زنجیره منجسم و مدون در حوزه ازدواج و خانواده نیز منجر به آسیب های اجتماعی این حوزه از جمله طلاق شده است، تصریح کرد: آموزش مفاهیم مهم زندگی و مدیریت خانواده تنها در یک دوره کوتاه مدت پیش از ازدواج انجام نمی شود بلکه باید آموزش های در دوران زندگی ادامه یابد تا اینکه در دروان زندگی با چالش روبرو نشویم.

وی ادامه داد: برخی از زوج های جوان از مفاهیم زندگی و مسائل مربوط به زناشویی بی خبر هستند که این بی خبری ها منجر به مشکلات اجتماعی و خانوادگی و آسیب های اجتماعی می شود که این موضوع یکی از معضلات در سراسر کشور از جمله شهرستان تیران و کرون است.

رحمانی با اشاره به تغییر سبک زندگی در جامعه گفت: سیر مهاجرت مردم از روستاها به شهرها و صنعتی شدن زندگی مردم و تغییر در سبک زندگی که در این تغییرات ارزش ها مورد بی توجهی قرار گرفته که یکی از این بی توجهی ها عدم مداخله در رفع اختلافات است.

وی با بیان اینکه تشکیل اورژانس اجتماعی برای پیشگیری و رسیدگی به آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: تشکیل اورژانس اجتماعی در پی بی ارزشی فرهنگ های ناب و تغییر الگو و فرهنگ زندگی است که منجر به بروز آسیب های اجتماعی شده و باید مسئولان اقدام کنند.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه باید مردم نسبت به وضعیت جامعه اگاه باشند، خاطرنشان کرد: مردم نباید در بی اطلاعی قرار گیرند بلکه باید از وضعیت اجتماعی و آسیب ها با خبر باشند و برای آن برنامه ریزی کنند و نسبت به جامعه بی تفاوت نباشند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای فعالیت های فرهنگی سرمایه گذاری شود زیرا تغییر در فرهنگ منجر به بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی برای جامعه می شود.

کد خبر 311366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.