سازمان بهزیستی ماهانه 3 میلیون و 500 هزار ریال برای نگهداری افراد یارانه پرداخت می کند

رئیس اداره بهزیستی کاشان گفت: سازمان بهزیستی ماهانه سه میلیون و 500 هزار ریال برای نگهداری این افراد یارانه پرداخت می کند.

به گزارش ایمنا، مهدی جهادی به مناسبت هفته بزرگداشت بهزیستی در نشست با خبرنگاران شمار معلولان تحت پوشش خدمات بهزیستی اعم از ذهنی، جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، اعصاب و روان و صرع مقاوم به درمان را در مجموع حدود 4 هزار و 500 نفر بیان کرد.
وی افزود: 76 خانواده بالای دو معلول فاقد مسکن در این شهرستان شناسایی شده اند که برای ساخت مسکن 42 نفر از آن ها اقدام های لازم انجام شده و اسفند امسال صاحب مسکن می شوند.
جهادی با بیان این که قیمت تمام شده مسکن برای این افراد 750 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: 300 میلیون ریال این مبلغ توسط دولت و بقیه از طریق تسهیلات بانکی و آورده متقاضی تامین شده است.
به گفته وی از هفته بهزیستی سال گذشته (24 تا 30 تیر) تاکنون 455 میلیون ریال کمک هزینه تهیه و ساخت مسکن نیز به 26 نفر از مددجویان پرداخت شده است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان تصریح کرد: همچنین در این مدت افزون بر 2 میلیارد و 253 میلیون ریال معافیت از عوارض صدور پروانه ساختمانی و رایگان کردن امتیازهای آب، فاضلاب، برق و گاز برای مسکن مددجویان انجام شده است. 
جهادی گفت: در سال گذشته 36 پرونده فرزند خواندگی در اداره بهزیستی کاشان تشکیل شد اما با توجه به روند بالا رفتن ناباوری زوج های جوان، این رقم در حال رشد است بطوری که در سه ماه نخست امسال 22 پرونده تشکیل شده است.
وی از وجود چهار خانه برای نگهداری کودکان و افراد بی سرپرستی و بد سرپرست در کاشان خبر داد و گفت: در این خانه ها در مجموع 39 نفر نگهداری می شوند.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی ماهانه سه میلیون و 500 هزار ریال برای نگهداری این افراد یارانه پرداخت می کند.
جهادی گفت: افزون بر این خانه ها، برخی کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست نزد خانواده هایی نگهداری می شوند و هم اکنون 75 خانواده در این خصوص در اداره بهزیستی کاشان پرونده تشکیل داده اند و 42 پرونده نیز پشت نوبت است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان یادآور شد: از هفته بهزیستی سال گذشته تاکنون 23 میلیارد و 240 میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی برای اجرای 239 طرح به مددجویان بهزیستی کاشان با بهره چهار درصد پرداخت شده است.
وی پرداخت حق بیمه خویش فرمایی به 59 نفر به مبلغ یک میلیارد و 134 میلیون و 818 هزار ریال، پرداخت حق بیمه کارفرمایی به 45 نفر به میزان 841 میلیون و 655 هزار ریال، معرفی 56 نفر به کاریابی های طرف قرارداد و ایجاد اشتغال برای 12نفر را از دیگر فعالیتهای اداره بهزیستی کاشان برشمرد.
رئیس اداره بهزیستی کاشان میزان مشارکت های مردمی برای تامین مخارج مددجویان زیر پوشش را از هفته بهزیستی سال گذشته تاکنون شامل نقدی، غیرنقدی و خدماتی در مجموع افزون بر 12 میلیارد و 748 میلیون ریال بیان کرد.
وی گفت: توزیع 51 تخته فرش، دو تن برنج، 872 کیلو گوشت، 1558 جفت کفش، 450 دست لباس از دیگر اقدامهای این اداره بهزیستی کاشان در راستای کمک به مددجویان زیر پوشش بوده است.
افزون بر 12 هزار نفر در شهرستان کاشان از خدمت سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

کد خبر 311313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.