قانون بخشش جریمه دیرکرد زیر ۱۰۰ میلیون تومان مغفول ماند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان یعنی از ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیون تومان به بالا درخصوص قانون بخشش جریمه دیرکرد و سود وام‌های بانکی مغفول مانده است.

سید ناصر موسوی لارگانی پیرامون قانون بخشش جریمه دیرکرد و سود وام‌های بانکی کمتر از ۱۰ میلیون تومان، اظهار داشت: قانون بخشش جریمه دیرکرد و سود وام‌های بانکی تا ۱۰ میلیون تومان اجرا شد، اما سبب حل بسیاری از مشکلات نشده است.

وی ادامه داد: افرادی هستند که کمتر از ۱۰ میلیون تومان وام گرفته بودند و اکنون بیشتر از اصل وام خود را پرداخت کرده‌اند، اما وقتی برای تسویه به بانک مراجعه کرده‌اند مجدد از آنها نزدیک به اصل پول وامشان را طلب کرده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: مسئولان نظام بانکی در برابر این قضیه این طور ادعا می‌کنند که وام شما قبلا تمدید شده بنابراین سودها و جریمه‌ها جزو وام اصلی متقاضی محاسبه شده است.

وی بیان داشت: این اقدام بانکی در برابر وام‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان یعنی وام اولیه به نوعی تسویه شده و وام جدیدی برای شخص در نظر می‌گیرند و این موضوع به نفع افرادی مثل کشاورزان نیست.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه قانون بخشش جریمه دیر کرد و سود و وام‌های بانکی برای مبالغ زیر ۱۰۰ میلیون تومان مغفول مانده است، گفت: علاوه بر تسویه وام اولیه، وام جدیدی نیز برای شخص محاسبه می‌کنند.

وی پیرامون این مشکل اظهار داشت: مجلس دو وظیفه قانونی دارد، اولی قانون‌گذاری و دومی نظارت بر اجرای قوانین، تاکنون در قانون‌گذاری بسیار خوب عمل کرده، اما بعد نظارتی آن هنوز ضعیف است و همه از آن گلهمندند، بنابراین برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید بعد نظارتی قوی‌ترگردد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: از رئیس مجلس درخواست داریم تا قوانینی که دولت ابلاغ نکرده یا اجرا نمی‌شود را گوشزد کنند تا شاهد بی‌توجهی به قانون نباشیم.

کد خبر 311261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.