اطفال شیرخوارگاه نرجس،چشم به راه هزینه درمان/طلاق و کودک‌آزاری در رأس معضلات اجتماعی استان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان بابیان اینکه هزینه درمان اطفال شیرخوارگاه نرجس بر زمین‌مانده، اظهار داشت: نیازمند کمک ویژه خیرین درزمینهٔ هزینه‌های درمانی مددجویان هستیم.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، مرضیه فرشاد از نظارت بهزیستی بر ۹۰۰ مهدکودک در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ خبر داد و اظهار کرد: ۴۰هزار کودک از خدمات مهدهای کودک بهره‌مند شدند.

وی بابیان اینکه با اجرای طرح "یک وعده‌ غذای گرم" بااعتباری بالغ‌بر ۱میلیارد تومان ۶هزار کودک از یک وعده‌غذای گرم در روز استفاده کردند که این وعده غذایی به جبران ۲۰درصدی کمبود وزن این کودکان کمک کرد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان اظهار داشت: بهزیستی استان به ۸ واحد مهدکودک در مناطق آسیب‌زا جهت تأسیس یا گسترش خدمات، کمک مالی ارائه کرده است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار با بعد خانوار ۴ نفر و۳۵۰۰ دانش‌آموز و دانشجو از بهزیستی خدمات می‌گیرند  که حداقل ۷۰درصد هزینه‌های آنان پرداخت می‌شود.

فرشاد از افزایش ۱۰۰درصدی کلینیک‌های مددکاری خبر داد و گفت: ۲۱ کلینیک مددکاری در استان فعال هستند و امسال ۲۴پروانه برای تأسیس کلینیک‌های جدید مددکاری صادر می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان بابیان اینکه اصفهان بعد از تهران رتبه دوم چندقلوزایی را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: ۱۹۵۴ خانواده دارای فرزندان چندقلوزایی تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

فرشاد از تخصیص۳۱۰ ودیعه مسکن به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر خبر داد و گفت:  ۳۷ مرکز شبه خانواده ویژه کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست در استان  فعال است و خدمات حمایتی و مراقبتی خود را به ۴۵۰کودک مستقر در این خانه‌ها ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال ۹۵، ۲۴۰ نفر پذیرش در مراکز اقامتی بهزیستی داشته‌ایم که ۷۳ نفر از آن‌ها نوزاد و یک‌سوم این نوزادان معلول بوده‌اند.

اطفال شیرخوارگاه نرجس، چشم به راه هزینه درمان

فرشاد بابیان اینکه هزینه درمان اطفال شیرخوارگاه نرجس اصفهان روی زمین‌مانده، گفت: پیش‌ازاین افراد مجهول‌الهویه شناسنامه و دفترچه بیمه دریافت می‌کردند اما در حال حاضر با دستورالعمل‌های جدید صدور شناسنامه و دفترچه بیمه برای این افراد متوقف‌شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: پرداخت هزینه‌های گزاف درمان این افراد از عهده بهزیستی خارج است و باوجود تعامل خوب مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان امام حسین(ع)، درمان کودکان و مددجویان بهزیستی با مشکل مواجه شده و لازم است خیرین توجه ویژه به هزینه‌های درمان مددجویان داشته باشند.

معاون اجتماعی بهزیستی افزود: سال گذشته ۷۳کودک به مراکز مراقبت از کودکان تحویل داده‌شده که ۲۴ نفر از آن‌ها به‌صورت فرزندخوانده و ۱۹ نفر توسط امین موقت از مرکز خارج‌شده‌اند.

طلاق و کودک‌آزاری در رأس معضلات اجتماعی استان

فرشاد از صف ۲ هزارنفری دریافت فرزند خبر داد و گفت: اغلب زوج‌ها خواهان فرزند نوزاد دختر هستند که این تعداد درخواست کمتر از موجودی مراکز ما است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی تعداد مراکز اورژانس اجتماعی را با افتتاح ۳مرکز جدید، ۱۶ مرکز اعلام کرد و گفت: ماشین‌های اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به دلیل تعدد آسیب‌های اجتماعی و مأموریت‌های مداخله‌ای امکان استقرار در سطح شهر را ندارند.

فرشاد،  طلاق و کودک‌آزاری را مهم‌ترین معضلات اجتماعی استان عنوان کرد و گفت: شماره تماس ۱۲۳ با ۱۲ خط در استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و در شهرستان‌ها طی ساعات اداری، آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

وی از اجرای طرح مداخله در خانواده برای کاهش طلاق خرداد و گفت: خانه امن توسط بخش غیردولتی ویژه زنان خشونت دیده افتتاح می‌شود و آماده پذیرش روزانه بین ۸ تا ۱۰ نفر از این زنان خواهد بود.

معاون اجتماعی بهزیستی در پاسخ به سؤالی در خصوص کودکان کار تصریح کرد: این کودکان زباله نیستند که از خیابان‌ها جمع بشوند بلکه انسان هستند که بنا به دلایل و مشکلاتی به کار در محیط‌های پرخطر روی آورده‌اند، این کودکان یا به دلیل مشکلات معیشتی و یا به دنبال زیاده‌خواهی والدین مجبور به کار می‌شوند و با توجه به اینکه در مغازه‌ها و کارگاه‌ها برای کار پذیرفته نمی‌شوند، ناگزیر به کار در خیابان می‌شوند، در سال گذشته ۳۴۹ کودک کار شناسایی‌شده و در مراکز کودک کار و خیابان موردحمایت قرارگرفته‌اند.

کد خبر 311211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.