جایگاه شهرداری کاشان در سطح کشور ارتقا می یابد

کاشان - معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان از ارتقای رتبه 10 به 11 این شهرداری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، محسن فخری بیان کرد: معاونت برنامه ریزی شهرداری کاشان در سال 1394 با ابتکار شهردارکاشان با هدف ایجاد طراحی و تدوین برنامه های کلی شهرداری اعم از اداری مالی، اجرایی خدماتی و عمرانی و اقتصادی در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تهیه و نظارت مستمر در اجرای بودجه، متمم بودجه و اصلاح بودجه سالانه شهرداری و منطبق با برنامه ریزی های مصوب شکل گرفت.
وی با بیان اینکه اقدامات معاونت برنامه ریزی میدانی نیست و اثرات آن در سال های بعد مشخص می شود، تصریح کرد: تهیه سند چشم انداز توسعه شهر و شهرداری در افق برنامه  1410 به تصویب رسید و محور توسعه شهر کاشان تا 15 سال آینده تعریف شد.
معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان افزود: تدوین برنامه پنج ساله پروژه ها وبرنامه ها در راستای سیاست کلان و مجموعه نظام  به تصویب شورای اسلامی شهر رسید .
فخری با اشاره به تشکیل دبیرخانه پایش در حوزه معاونت برنامه ریزی، تاکید کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف و بررسی برنامه ازلحاظ استاندارد در حوزه برنامه ریزی و آیا اینکه برنامه اجرا شده در راستای برنامه بوده و یا انحراف داشته است از دیگر امور انجام شده در این حوزه است.
وی به حوزه آمار که زیر مجموعه برنامه ریزی می شود پرداخت وافزود: تدوین سالنامه آماری سال94 ، 95 شهر و شهرداری کاشان از جمله فعالیت هایی بوده که در این معاونت انجام شده است و این در حالی است  تدوین سالنامه فقط در کلان شهرها صورت می گیرد.
معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان ادامه داد: تهیه سالنامه اولین تجربه شهرداری کاشان  بود و دستگاه های اجرایی شهر کمک زیادی در تهیه آن داشتند که مورد استفاده پژوهشگران و مدیران حوزه آماری شهر قرار گرفت.
فخری در ضمن اجرای طرح کارت شهروندی(کاشان کارت) را از دیگر فعالیت های این حوزه برشمرد و گفت: این کار برای اولین بار در کاشان در راستای حذف پول خورد و خدمات درون شهری انجام شد.
وی با بیان اینکه بودجه از دغدغه های مدیران شهری محسوب می شود، تصریح کرد: بودجه باید به نحوی تدوین شود که قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد در این راستا بودجه سال 95 در محورهای فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، ایمنی، مدیریت بحران، هوشمند سازی، خدمات شهری، معماری و شهرسازی تنظیم و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
معاونت برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان با تاکید بر اینکه  بیش از 300وظیفه بر عهده شهرداری ها است، اظهار کرد: برای اینکه در یک حوزه تعدد بودجه وجود دارد لازم است یک مجموعه مکانیزه آن را رصد کرده و آخرین وضعیت و تقدم و تاخر را بررسی کند و گزارش آخرین وضعیت پروژه ها را اعلام کند که معاونت برنامه ریزی در این حوزه نیز فعالیت دارد.
فخری همچنین به حوزه پژوهش و فناوری های نوین پرداخت و خاطر نشان کرد: معاونت برنامه ریزی با مراکز دانشگاهی تعامل خوبی دارد و از مقالات و پایان نامه های دانشجویی که در راستای ارتقای مدیریت شهری و نیازهای شهر تهیه شود، حمایت می کند.
وی تصریح کرد: خدماتی که شهرداری کاشان ارائه می کند فراتر از یک شهر است و برای توزیع یکسان ارائه خدمات در نقاط مختلف شهر، مناطق پنج گانه و معاونت های 6 گانه در شهرداری تعریف شد که این ساختار نیازمند تشکیلات منسجم بود که به تصویب شورا و وزارت کشور رسید و در حال حاضر رتبه شهرداری کاشان 10 است که با پیگیری لازم به 11 ارتقاء پیدا می کند.

کد خبر 311179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.