خوزستان بازهم میزبان گرمای بالای ۵۰ درجه هستند

بر اساس اعلام هواشناسی استان خوزستان، مردم این استان در هفته جاری نیز میزبان هوایی با گرمای ۵۰ درجه و بیشتر خواهند بود.

به گزارش ایمنا، استان خوزستان که در دو هفته اخیر با هوای ۵۰ درجه و بالاتر مواجه بوده و حتی فعالیت دستگاه های دولتی این استان به علت گرمای شدید و صرفه جویی در مصرف برق تا ساعت ۱۳ تعیین شده بود، طبق اعلام هواشناسی، این هفته نیز هوایی با این شدت گرما را تجربه خواهد کرد.

طبق اطلاعیه شماره ۱۷ هواشناسی استان خوزستان که امروز منتشر شد، بررسی خروجی آخرین داده های هواشناسی نشان دهنده وقوع دماهای۵۰ درجه سلسیوس و بالاتر از روز یک شنبه تا سه‌شنبه در اکثر نقاط استان است. همزمان حاکمیت جریانات مرطوب جنوبی و پدیده شرجی و نتیجتا کاهش محسوس شاخص آسایش از اواخر وقت امروز تا اواخر هفته و با شدت وضعف پیش بینی می شود.

صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوائل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی و آبیاری مزارع در اوائل صبح یا اوائل شب به شهروندان توصیه شده است.

همچنین شهروندان در ساعت های۱۱ تا ۱۶ بعد ازظهر از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنند. در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و.. استفاده شود. در ساعات اوج بالا بودن دمای هوا از شناکردن در رودخانه ها و استخرهای روباز جدا خودداری شود. 

کد خبر 311152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.