زاینده‌رود محل اختلاف بین استان‌های مختلف نیست

نماینده برخوار، شاهین‌شهر و میمه گفت: زاینده‌رود محل اختلاف بین این استان و آن استان یا شرق و غرب استان نیست، زاینده‌رود تمدن بزرگ مردم ایران است و باید احیا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس و شورای تأمین استان اصفهان با اشاره به وضعیت سطح آب در دشت برخوار، اظهار داشت: زمانی در سال‌های ۵۳ و ۵۴ سطح آب در ۶ متری بود و متأسفانه امروز این سطح به ۲۵۰ متری رسیده و معیشت اکثریت مردم حوزه انتخابیه‌ام که از راه کشاورزی است در معرض خطر جدی قرار گرفته چرا که هزار و ۷۰۰ هکتار باغاتی با درختان چندین ساله در حال خشک شدن است.

وی افزود: اولین اولویت مردم که داشتن آب خوردن است امروز به دغدغه تبدیل‌شده و علاوه بر افت شدید فشار در سراسر شهرها و روستاهای شاهین‌شهر و میمه و برخوار با کمال تأسف در برخی نقاط از جمله دولت‌آباد، شاپورآباد و سین آب آشامیدنی کاملاً قطع‌شده است.

نماینده قوه مقننه در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان با تشکر از کمیسیون امنیت ملی مجلس برای ورود به موضوع زاینده‌رود خاطرنشان ساخت: زاینده‌رود دائمی، خواسته به‌حق مردم ایران اسلامی به‌ویژه اهالی استان سربلند اصفهان است، لذا لازم است برای این ضرورت مهم، تصمیم‌گیری شود و تکلیف مردم روشن گردد.

وی در پایان تأکید کرد: زاینده‌رود محل اختلاف بین این استان و آن استان یا شرق و غرب استان نیست، زاینده‌رود تمدن بزرگ مردم ایران است و باید احیا شود.

گفتنی است؛  در این جلسه علاوه بر رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، اعضای شورای تأمین استان اصفهان، معاون وزیر نیرو در امور آب، مدیر امور حوضه زاینده‌رود و مسوولان امنیتی وزارت کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 311101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.