برابر شبیخون و تهاجم فرهنگی فضای مجازی باید تولید محتوا کنیم

کاشان - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: باید در برابر شبیخون و تهاجم فرهنگی فضای مجازی تولید محتوا کنیم .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، مصطفی جوادی مقدم در مراسم افتتاح کانون فرهنگی ورزشی شهدای لتحر اظهار کرد: فضای مجازی در جامعه امروز ما یک موضوع مهمی است که در کنار پتانسیل های بالای آن باید آسیب های آن نیز رصد شود.

وی افزود: مطالب و مسائل جامعه، محله  را می توان در فضای مجازی مطرح کرده و درباره اصلاح یا تقویت انها هم اندیشی و اطلاع رسانی کرد.

جوادی مقدم  با بیان اینکه عده ای قربانی فضای مجازی می شوند، گفت: دومین عامل طلاق در شهرستان کاشان فضای مجازی عنوان شده است.

وی با اشاره به سرانه کم مطالعه در کشور گفت:  تشویق نسل نوجوان امروز یه امر کتابخوانی نیاز مبرم جامعه است تا بتوانند در طول زندگی خود به آن عادت کنند.

جوادی مقدم مساجد را یکی از مکان های  مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست. و افزود: باید در کنار مسائل عبادی و مذهبی معرفی و امانت دادن کتاب در بین نمازگزاران در مساجد اهمیت داده شود.

رییس اداره فرهنگ‌و ارشاد کاشان با تمجید از تلاش جوانان منطقه لتحر برای ساخت یک مکان فرهنگی  و ورزشی در مسجد گفت: تشویق به فعالیتهای ورزشی و امور فرهنگی یکی از راه های دوری از خطرات فضای مجازی در بین نسل امروز است.

جوادی مقدم خاطرنشان کرد: ایجاد یک مکان فرهنگی و ورزشی در یک مسجد اقدامی ارزشمند است که می تواند از دل آن فرهیختگان و جوانان مستعدی در خود پرورش دهد.

به گزارش ایمنا، محل کانون فرهنگی و ورزشی شهدای لتحر در مساحت ۲۰۰ متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به بهره برداری رسید.

کد خبر 310959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.