درآمدهای پایدار، مهم‌ترین اولویت هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهر

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، راهکارهای تحقق درآمدهای پایدار را مهم‌ترین اولویت هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهر عنوان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از  شهریار، شهرام دبیری در آغاز اجلاس روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور در تبریز، اظهار داشت: درآمدهای پایدار به عنوان مهم‌ترین چالش اقتصادی مدیریت شهری، امروز مورد توجه شوراها است و بخش عمده درآمدهای شهرداری‌ها، شامل درآمدهای ناپایدار است؛ این در صورتی که بسیاری از قوانین، جهت‌گیری شهرداری‌ها را به سمت درآمدهای پایدار محدود کرده و انتظارات از شهرداری‌ها برای بازنگری در رویکردهای تراکم‌فروشی نیز پابرجاست.

وی تاکید کرد: این چالش در صورت عدم رسیدگی و بررسی، حالت بحران به خود خواهد گرفت و به همین خاطر، باید به صورت ویژه در دستور کار نشست باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز برگزاری نشست پنجاه‌وهشتم را فرصت جمع‌بندی نشست‌های چهارساله گذشته دانست و گفت: مجموعه مباحث مطرح در کمیسیون‌های مختلف نشست، فرصت مناسبی برای بررسی چالش‌های جدی و اشتراک راهکارها و تجربه‌های اجرایی را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به تجربه‌های موفق تبریز در زمینه‌های اجتماعی گفت:  شهر بدون گدا و بدون معتاد متهاجر، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تبریز است که در سایه همکاری و تعامل بین مجموعه‌های مدیریتی و بخش خصوصی، حاصل شده است.

دبیری تصریح کرد: مرکز ماده 16 شهرداری تبریز، با همکاری استانداری، نیروی انتظامی و نهادهای اجتماعی، به عنوان یک زیرساخت و مرکز اجتماعی،  زمینه‌های تولد دوباره و مهارت‌آموزی معتادان متهاجر را فراهم کرده‌است.

کد خبر 310914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.