در ظاهر ترسناک اما شاید خوب

فشارهای بین‌المللی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف ۶ ماه اخیر باشگاه‌های ایرانی را وادار کرده است تا نسبت به تسویه بدهی‌های خود جدی‌تر از قبل باشند.

به گزارش ایمنا، اکثر باشگاه‌های ایرانی خوش‌حساب نیستند و مربیان و بازیکنان ایرانی تا مدت‌ها پس از جدایی از تیم‌های سابق خود باید در انتظار وصول مطالباتشان بمانند و در خیلی از موارد به کلی قید آن را بزنند.

ممنوعیت ۲ باشگاه بزرگ فوتبال ایران از فعالیت در نقل و انتقالات باعث شد تا باشگاه‌های لیگ برتری کمی احساس خطر کنند و از ترس محرومیت‌های فیفا هم که شده نسبت به تسویه بدهی‌های خود جدیت بیشتری به خرج دهند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم تدابیری اندیشیدند تا از میزان بدهی باشگاه‌ها کم کنند و دست‌کم مانع از انباشته شدن بیش از پیش آنها شوند.

اکنون خبر رسیده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از این پس به باشگاه‌های بدهکار اجازه شرکت در لیگ قهرمانان را نخواهد داد. AFC به تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ یک ماه و نیم فرصت داده است تا بدهی‌های خود را صاف کنند. ضرب‌الاجلی که هرچند حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان را به شکلی بسیار جدی به خطر می‌اندازد اما شاید در نهایت به نفع باشگاه‌های ایرانی باشد تا بیش از این نسبت به پرداخت بدهی‌هایشان اهمال نکنند.

کد خبر 310839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.