مصوبات شورای عالی آب ساده انگارانه است

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای وزارت نیرو گفت: آنچه در بحث شورای عالی آب مصوب شده است یک بحث ساده انگارانه است زیرا رسیدن به ارقامی که در این مصوبات نوشته شده عملا امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا شفیعی  در  جلسه کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد سبز ایران با حضور نمایندگان کمیسیون کشاورزی، اتاق بازرگانی اصفهان  که در خصوص وضعیت تنها حوضه آبریز فلات مرکزی کشور برگزار شد، با بیان اینکه به عنوان یک کارشناس به انتقال بین حوضه ای اعتقاد دارم اظهار داشت: انتقال آب در حوضه مرکزی کشور به دلیل بهره وری بیشتر الزام آور است.

وی با بیان اینکه بحران آب در تمام حوضه های آبریز کشور وجود دارد، گفت: در گام اول باید قبول کرد که تغییر اقلیم اتفاق افتاده است و اگرچه شاید در برخی مناطق تاثیری چندانی بر میزان بارش ها نداشته اما برای  نوع و زمان بارش ها اثرات منفی  زیادی را رقم زده است.

مدیرعامل سازمان آب منطقه ای وزارت نیرو نبود الگوی توسعه ای را یکی از بزگترین مشکلات در حوضه آبریز زاینده رود و سایر حوضه های آبریز کشور دانست و ادامه داد: مسائلی همچون طرح های انتقال آب گلاب ۲، گلاب ۳ و ... معلول های مشکلات امروز کشور هستند و علت اصلی تنها در نبود الگوی توسعه خلاصه می شود.

وی بهره وری و اقتصاد آب را یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در حوضه های آب ریز کشور عنوان کرد و ادامه داد: اختصاص آب به کشت برخی از محصولات کشاورزی و صنایع که صرفه ی اقتصادی ندارند باید مورد بازنگری قرار بگیرد  و الگوی کشت مناسب برای کشاورزان تدوین شود.

تشکیل کارگروه بررسی وضعیت زاینده رود در اتاق ایران

رئیس کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد سبز ایران در این جلسه، اظهار داشت: حوضه آبریز زاینده رود یکی از مهمترین نقاطی است که با بحران آب مواجه شده و سوال نمایندگان کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان این است که وظیفه اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی در این زمینه چیست؟

محمد حسین شریعتمدار با تاکید بر اینکه باید در راستای حل این معضل گام برداریم و کمتر در گذشته غرق شویم، گفت: برای حل این مشکل بهتر است وضعیت کنونی و راه حل های موجود در کارگروهی متشکل از کارشناسان مجرب، نمایندگان دستگاه های دولتی و نمایندگان استان اصفهان در چندین جلسه مورد بررسی قرار بگیرد و سپس نتایج این جلسات در ماه بعد با نمایندگان سایر استان های ذینفع در میان گذاشته شود و در نهایت یک نتیجه کلی حاصل و به عنوان پیشنهاد به دستگاه های اجرایی ارجاع داده شود.

کد خبر 310794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.