به شایعات علیه حج توجه نکنید

نماینده ولی فقیه در سازمان حج‌وزیارت گفت: تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه جلوگیری از انتقال موادمخدر و داروهای ممنوعه به موسم حج توسط ناجا انجام گرفته و این اقدامات شایسته قدردانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر در نشست فرماندهان و معاونان ستادی پلیس فرودگاه‌های کشور که برای هماهنگی برای تأمین امنیت حجاج برگزار شد، با بیان اینکه گاهی مسئولیت به اندازه‌ای حساس است که باید مراقبت‌های ویژه‌ای شود تا وظایف به خوبی انجام بگیرد، اظهار کرد: مسئله تأمین امنیت و آرامش در فریضه حج نیز یکی از مسئولیت‌های بسیار حساس است؛ چراکه این فریضه برای مسلمانان، بی‌بدیل و پراهمیت است و هیچ پدیده‌ای به اهمیت و جامعیت حج در دین مبین اسلام وجود ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از حجاج نخستین سفر خارجی خود را با «حج» تجربه می‌کنند و طبیعی است که برخی با مسائل و امور سفر ناآشنا باشند و در انجام مراحل مختلف به کندی عمل کنند و یا دچار اضطراب شوند که این فرایند نیازمند فراهم سازی زمینه آرامش حجاج است که بخشی از این کار در موعد خروج از کشور و فرودگاه بر عهده نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه جلوگیری از انتقال موادمخدر و داروهای ممنوعه در موسوم حج توسط نیروی انتظامی انجام گرفت و این اقدامات شایسته قدردانی است و گزارش آن نیز خدمت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ارائه شد، بیان کرد: در سال جاری باید نسبت به جلوگیری از حمل مواد و داروهای ممنوعه توسط حجاج، دقت مضاعف و بیشتری از سال‌های پیش وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: چنین دقتی مستلزم این است که بازرسی دقیقی از تمام حجاج انجام شود که ممکن است این اقدام برای حجاج ایجاد زحمت کند ولی با توجه به لزوم و ضرورت انجام چنین اقداماتی، بهتر است تا این کار با نهایت گشاده‌رویی و رفتار محترمانه انجام شده و ضرورت آن با صبوری برای حجاج توضیح داده شود تا متوجه باشند که تمام کارها برای امنیت خود این عزیزان است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با تمجید از مهارت نیروهای پلیس فرودگاه اعم از چهره‌زنی و … مطرح کرد: خوشبختانه این مهارت‌های مثال‌زدنی باعث می‌شود تا در بسیاری موارد انجام مأموریت ناجا با کمترین مزاحمت برای حجاج انجام شود و از سوی دیگر هشدار و توصیه‌های های پلیس در فرودگاه موجب آگاهی حجاج و پیشگیری از بروز مشکلات بسیار شد که امیدواریم امسال نیز شاهد بهتر شدن مداوم وضعیت نسبت به گذشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مسمومی که علیه فریضه حج به ویژه در فضای مجازی ایجاد شده است، پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این شایعات مسموم که هیچ‌یک نیز حقیقت ندارد از خارج کشور هدایت می‌شود تا ذهنیت مردم نسبت به حج تخریب شود و انتظار می‌رود که نیروی انتظامی و دیگر نهادهای امنیتی با امکانات و توانایی بسیار خوبی که در این زمینه دارند با قاطعیت با این جریان مسموم برخورد کنند.

وی افزود: با توجه با آنچه گفته شد و فضای حساس موجود میان دو کشور طبیعی است که حجاج نگرانی‌هایی داشته باشند و پلیس فرودگاه می‌تواند با برخورد مناسب و روی گشاده از همان بدو ورود زائران به فرودگاه و آغاز سفر حج به آنها آرامش خاطر داده و با ایجاد امنیت روانی و رفع اضطراب آنها تأثیر بسزایی در کاهش نگرانی و اضطراب حجاج ایفا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه حوادثی که در دنیا رخ می‌دهند کاملاً قابل پیش‌بینی نیستند، مانند آنچه در حادثه ساختمان «پلاسکو» یا فاجعه دردبار و غم‌انگیز «منا» رخ داد و کسی انتظار آن را نداشت، اظهار کرد: این یک مسئله طبیعی است بنابر این ما باید برای مقابله و مدیریت بحران‌ها همواره آماده باشیم و بتوانیم اتفاقات غیرقابل پیش بینی را کنترل کنیم.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه حج امسال بسیار آرام و بی حاشیه باشد، از زحمات نیروی انتظامی و پلیس فرودگاه قدردانی و توفیق آنان را در انجام مأموریت حج امسال از خداوند منان مسئلت کرد.

منبع: مهر

کد خبر 310747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.