داشتن مجتهدِ پهلوان تنها مختص به اصفهان است/ اصفهان پایتخت ورزش پهلوانی ایران

شهردار اصفهان گفت: در شهر اصفهان مجتهد، استاد دانشگاه، هنرمند، معلم، خَیِر و پلیس پهلوان داریم که شاید تنها در اصفهان دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه و در مراسم گرامیداشت ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و روز بسیج ورزشکاران در موسسه علی ابن ابیطالب (ع)، اظهار کرد: خدا را شاکریم در شهری زندگی می‌کنیم که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و عناوین مختلفی را در زمینه‌های گوناگون به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهر شهیدان است افزود: اصفهان بیشترین تعداد شهید و جانباز و کمترین تعداد اسیر را دارد و این به این معنی است که مردم اصفهان تا پای جان به پای میهن خود ایستاده‌اند.

جمالی‌نژاد با اشاره به ثبت جهانی شهر اصفهان و انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق گفت: در کنار همه این عناوین، اصفهان پایتخت ورزش پهلوانی کشور است که این عنوان با تلاش سازمان‌های مختلف از جمله اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، شهرداری و هیأت ورزش پهلوانی استان شامل حال اصفهان شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: به همین دلیل است که می‌بینیم در شهر اصفهان مجتهد، استاد دانشگاه، هنرمند، معلم، خَیِر و پلیس پهلوان داریم که شاید تنها در اصفهان دیده می‌شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی میراث معنوی در اصفهان بیان داشت: در این اجلاس آداب و سنن مختلف در قالب برنامه‌های گوناگون به مردم و گردشگران معرفی شد اما هیچ برنامه‌ای مانند اجرای ورزش پهلوانی نتوانست گردشگران خارجی را جذب کند. این ورزش سینه به سینه به ما منتقل شده است و امیدوارم بتوانیم این فرهنگ اصیل و غنی را به نسل بعدی منتقل کنیم.

کد خبر 310706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.