رونق شهری با افتتاح مرکز همایش های امام خامنه ای/ تنها ۳۴ درصد از پروژه باقی مانده است

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: برگزاری جلسات مختلف در مرکز همایش های امام خامنه ای باعث حضور گردشگران خارجی و داخلی می شود که در کنار آن رونق شهری را هم در بر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در حاشیه بازدید اعضای شورای دوره چهارم از مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه ساخت این مرکز در سال ۸۹ با ۱۱ رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسیده است گفت: ابتدا قرار بود تا در این مکان سالنی به منظور اجلاس سران غیر متعهد ها ساخته شود اما ساخت آن به تهران محول شد.

وی ادامه داد: پروژه مرکز همایش های امام خامنه ای با پیش پرداخت اولیه ناچیز دولت شروع  شد و شهرداری هم لاجرم باید این مسیر را ادامه می داد، در دوره سوم شورای نیز شهر تلاش شد تا این پروژه با دریافت اعتبارات مشارکتی به پیش برود که در این مسیر موفق هم شد.

۴۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت مرکز

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه تا به امروز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است گفت: برآورد می شود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای نازک کاری پروژه مورد نیاز باشد.

امینی با اشاره به نقاط مثبت ساخت این مرکز گفت: این پروژه در حالی ساخته و طراحی شده که تاسیس آن در باور مهندسان خارجی نبوده است، اما اکنون طراحی و اجرای آن، از اول تا به امروز بدست پرتوان ایرانیان انجام شده است.

وی این مهم را ماحصل عزم جدی مدیران قبلی و فعلی شهرداری و مهندسان و سازندگان آن عنوان کرد.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه این مرکز یکی از بناهای مهم در دنیا به منظور برگزاری جلسات بین المللی به حساب می آید خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات بین المللی به میزبانی اصفهان برای این شهر مهم و مفید خواهد بود و باعث می شود تا شهر و استان اصفهان شاهد رونق اقتصادی شود.

امینی بیان کرد: با برگزاری جلسات بین المللی در این مرکز شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود از این رو درآمد پایدار هم نصیب شهر خواهد شد.

۶۶ درصد پیشرفت ساخت مرکز

وی پس از تشکر از تلاش مدیران و مهندسان فعلی در زمینه ساخت این مکان به میزان پیشرفت این پروژه اشاره کرد و گفت: به گفته مدیر این پروژه، مرکز همایش های امام خامنه ای ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۳۴ درصد باقیمانده که بخش نازک کاری به حساب می آید بیشترین هزینه را خواهد داشت.

رئیس شورای شهر اصفهان با ابراز امیدواری گفت: امیدواریم این مرکز حداکثر ۲ سال دیگر به بهره برداری برسد.

اتکا به دانش داخلی در ساخت پروژه

امینی با اشاره به اینکه استقرار سالن اصلی با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر مخصوص برگزاری جلسات بین المللی است گفت: البته ساخت سالن های جانبی چند منظوره باعث می شود تا برنامه های مختلفی در این مرکز برگزار شود.

وی افزود: سالن های جانبی به نحوی طراحی شده که از ۶۰۰ نفر تا هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت برای حضور افراد را دارد.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه نکته مهم در ساخت این مکان اتکا به دانش داخلی بوده است گفت: از این پس نیز این دانش به دانشگاهیان و افراد ذی صلاح انتقال می یابد و ساخت این پروژه تجربه خوبی برای سایر پروژه ها خواهد بود.

صحبت از تحویل سریع پروژه با توجه به حمایت های دولت بود

امینی در ادامه صحبت های خود با اشاره به علت دیر ساخته شدن این مکان گفت: با توجه به برنامه ریزی های اولیه قرار بود این پروژه در زمانی محدود ساخته شود اما این صحبت با توجه به کمک های دولتی بود در صورتی که دولت به مقدار ناچیزی این پروژه را کمک کرده است.

وی افزود: با تغییر محل اجلاس سران غیر متعهد ها، هزینه های ساخت پروژه هم به تهران منتقل شد از این رو سهمی به اصفهان پرداخت نشد.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: البته هر ساله در شهرداری اصفهان ردیف های بودجه ای مشخصی برای این مهم با توجه به اقتضائات شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.

در حال پیگیری دریافت اعتبارات هستیم

امینی با اشاره به اینکه قرار بود تا در انتهای سال ۹۵ سالن اصلی این مرکز به بهره برداری برسد گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و نبود حمایت های دولتی این افتتاح به تاخیر افتاد. این درحالی است که قول و قرار هایی از سوی دولت برای تامین اعتبارات داده شد ولی تخصیصی به این مرکز داده نشده است.

وی افزود: البته قرار بود تا دولت اعتبارات معینی را به این پروژه اختصاص دهد که شهرداری اصفهان و دوستان در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی هدف از بازدید امروز اعضای شورای شهر را بررسی روند پیشرفت این پروژه اعلام کرد و گفت: همچنین مباحث مالی این پروژه باید بررسی شود که امروز با حضور اعضای شورای شهر و مدیران پروژه هزینه های صرف شده و بدهی ها بررسی شد.

کد خبر 310506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.