بی‌رغبتی کشاورزان با کاهش تعرفه‌ واردات محصولات کشاورزی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی به قیمت ضرر هنگفت و بی‌رغبتی کشاورزان برای کشت خواهد شد.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا پیرامون کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی، اظهار داشت: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی در کنار بدهی‌های سنگین کشاورزان به بانک‌ها انگیزه تولید کشاورز را به شدت پایین می‌آورد.

وی افزود: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی برای برخی افراد سودهای کلان ایجاد می‌کند و متاسفانه نرخ این محصولات نیز چند برابر بالاتر از محصولات داخلی تمام می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی در کنار بدهی‌های سنگین کشاورزان به بانک‌ها و بدون مشتری ماندن محصولات موجب شد کشاورزان بیش از پیش متضرر شوند.

وی تصریح کرد: بخشودگی دیرکرد وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی کشاورزان بر طبق مصوبه مجلس لازم الاجرا است تا بتوان تا حدی مشکلات اقتصادی کشاورزان را بهبود بخشید.

موسوی لارگانی بیان داشت: نرخ محصولات وارداتی کشاورزی باید بسیار بالاتر از تولید داخلی تعیین شود تا کشاورز داخلی بتواند محصولات را با نرخی به فروش برساند که علاوه بر تولیدکننده و مشتری نیز از شرایط تبادلات تجاری در این راستا راضی باشد.

واردات کالای استراتژیک کشاورزی سبب بی‌میلی کشاورزان برای تولید

وی با تاکید بر اینکه کاهش تعرفه در کشاورزی ضربه سنگینی به کشاورزان است، گفت: وقتی کالاهای استراتژیک کشاورزی وارد شود و با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد، کشاورزان داخلی رغبتی به تولید نخواهند داشت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اظهار داشت: وقتی محصولی را در داخل تولید می‌کنیم باید به حدی تعرفه را بالا ببریم که کسی نتواند کالای مشابه را وارد کند، اما برخی اوقات توانمندی تولید یک محصول در کشور وجود دارد، اما مواداولیه آن در کشورمان نیست و باید وارد کنیم؛ در این زمان منطقی نیست تعرفه را بالا ببریم و باعث بروز مشکلات برای واردکنندگان و افزایش قیمت برای مصرف کننده شویم.

کد خبر 310502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.