هم افزایی فرهنگی در روستاها بامحوریت کانون های مساجد انجام شده است

تیران-سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: هم افزایی فرهنگی فصل تابستان در روستاها با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شده است.

علی معینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به فعالیت های تابستانه در شهرستان اظهار داشت: با توجه به فعالیت ۷۰ درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تیران و کرون در روستاها، این مراکز محور فعالیت های فرهنگی و هنری هستند که در فصل تابستان علاوه بر اجرای طرح تابستانه محور فعالیت های فرهنگی این ایام هستند.

وی افزود: هم افزایی فرهنگی فصل تابستان در روستاها با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شده که مشارکت سایر ادارات و نهادهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در این حوزه بکار گرفته شده تا اینکه برنامه های فرهنگی گسترش یابد و خدمات فرهنگی در راستای ارتقای شاخص ها و کاهش آسیب های اجتماعی بکار گرفته شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه تخصص محوری از برنامه ها ستاد اوقات فراغت است و باید پایگاه های اوقات فراغت اجرا کنند، بیان داشت:  در برنامه های فرهنگی و آموزشی باید  از مربیان و کارشناسان مجرب و دارای مدرک با موضوع کلاس و برنامه آموزشی در کانون های فرهنگی هنری استفاده شود.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار جوان و نوجوان سال گذشته از برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد استفاده کردند که پیش بینی می شود امسال با افزایش ۲۰ درصدی جمعیت روبرو باشیم و بهره مندی از برنامه های کانون های مساجد افزایش یابد.

معینی یادآورشد: تقویت باورهای دینی و اسلامی از مهمترین برنامه ها و رویکرد فعالیت های کانون مساجد است که با پیش بینی برنامه های فرهنگی این موضوع دنبال می شود و امسال روحانی مبلغ برای کانون های مساجد پیش بینی شده تا فعالیت های مذهبی و دینی با محوریت روحانی اعزامی انجام شود. /

کد خبر 310420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.