مصرف آب معدنی های در معرض آفتاب، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

رییس بهداشت محیط استان اصفهان به همه کسبه توصیه کرد از قراردادن هر گونه مواد غذایی به خصوص آب های معدنی و چیپس و پفک در معرض نور آفتاب خودداری کنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار ایمنا تصریح کرد: مردم باید به اثرات مضر آب های معدنی و دیگر مواد غذایی که در بیرون از مغازه ها و در مقابل نور خورشید قرار می گیرند، توجه داشته باشند.

وی افزود: اشعه مستقیم آفتاب به دلیل داشتن طیفی از امواج به خصوص امواج ماوراء بنفش که قابلیت تغییر در ماهیت و ظاهر مواد غذایی را دارند، می توانند تاثیرات ساده و بالابردن دمای مواد غذایی را انجام دهند و حتی باعث تغییر ماهیت شیمیایی و بیوشیمیایی وساختار ظروف آب معدنی و بطری ها شوند که برای سلامت مصرف کنندگان اثرات سوء به همراه دارد.

رییس بهداشت محیط استان اصفهان تاکید کرد: تابش نور آفتاب باعث ورود مواد شیمیایی جداره بطری های آب معدنی به داخل آب می شود و این بدان معناست که ما به همین راحتی اجازه می دهیم مواد شیمیایی داخل بافت ظروف آب های معدنی تجزیه و وارد آب آشامیدنی شود.

وی هشدار داد که این موضوع باعث ایجاد سرطان و سایر بیماری های خطرناک در انسان می شود.

رفیعی ادامه داد: بعضی از فرارده های حجیم شده ذرت مثل چیپس ها و پفک ها هم چنین وضعیتی دارند و به دلیل لایه های آلومینیومی که در بسته بندی آنها وجود دارد، نور آفتاب باعث فساد چربی داخل این فراورده های حجیم ذرت شود و کلسترول آنها را بالامی برد.

وی به همه کسبه توصیه کرد از قراردادن هر گونه مواد غذایی به خصوص آب های معدنی و چیپس و پفک در معرض نور آفتاب خودداری کنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

کد خبر 310409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.