بسته های حمایتی به اصناف تزریق شود/ از محل دریافت عوارض شهری به اقتصاد شهر کمک شود

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه بسته حمایتی دولت برای رونق صنایع موثر و به جا بوده است گفت: دولت باید در خصوص اصناف هم این اقدام حمایتی را انجام دهد و از اداره کل صنعت و معدن استان درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول جهانگیری صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به بسته حمایتی دولت برای حمایت از صنایع اظهار کرد: خوشبختانه این بسته حمایتی تحقق یافت و برای صنایع کوچک موثر بود.

وی افزود: بعد از ارائه این بسته حمایتی، مقرر شد تا هیئت دولت بسته ای را هم برای خروج اصناف از رکود ارائه دهد که سهم اصفهان از این بخش ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

عضو شورای شهر اصفهان بیان کرد: متاسفانه تا کنون این مهم عملی نشده است و از وزارتخانه و اداره کل صنعت و معدن استان اصفهان درخواست دارم تا این موضوع را پیگیری کنند تا این بسته حمایتی به بدنه اصناف تزریق شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اصناف ظرفیت تحقق شعار سال را دارند و باید حمایت های لازم از این بخش اقتصاد شکل گیرد، در این صورت هم شاهد رونق اقتصاد و هم شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

نباید به هر نحوی درآمد کسب کرد

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره اینکه درآمد های شهرداری کاهش داشته و این موضوع شهرداری را در تنگنا قرار داده است گفت: اما باید توجه داشت که به بهانه این موضوع نباید به هر طریقی شهرداری درآمد کسب کند.

جهانگیری گفت: از این رو درخواست دارم در مورد درآمدهای شهرداری سلیقه ای تصمیم گیری نشود.

عضو شورای شهر اصفهان اذعان کرد: مدعای این صحبت ایراد گرفتن به تابلوها و حتی سایه بان های مغازه هاست تا جایی که با پائین آوردن این ها سعی می شود از اصناف مبالغی دریافت شود.

وی تصریح کرد: در کشور های دیگر نیز اگر رونق باشد مالیات دریافت می شود و اگر هم رکود باشد از همان منابع درآمدی به اصناف و صنایع پول تزریق می شود تا واحد ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، شهرداری هم در مورد عوارض شهرداری باید این رویه را دنبال کند.

این عضو شورا با بیان اینکه چوب آخر را به اصناف نزنید گفت: از شهردار درخواست دارم به این موضوع رسیدگی کند، همچنین باید پایه درآمد ها را بر اساس درآمد های پایدار در نظر گرفت نه درآمد های مقطعی.

جهانگیری اذعان کرد: شهرداری به دید کمک و حمایت به اصناف نگاه کند زیرا کمک شهرداری به اصناف می تواند موجب رونق اقتصادی شهر شود در غیر این صورت به رکود دامن زده می شود.

کد خبر 310191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.