نیاز ۷۵ میلیون متری ایرانی‌ها به چادر مشکی در سال/موفقیت یک کارخانه در تولید چادرمشکی

رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان با اشاره به اینکه ایران سالانه نیازمند تولید ۷۵ میلیون متر چادر مشکی است، گفت: ایران یکی از پرمصرف ترین کشورهای دنیا در زمینه مصرف چادر مشکی است این درحالیست که نیاز داخل از کشورهای کره و همچنین ژاپن تامین می شود.

احمد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ایران سالانه نیازمند تولید ۷۵ میلیون متر چادر مشکی است، تاکید کرد: ایران یکی از پرمصرف ترین کشورهای دنیا در زمینه مصرف چادر مشکی است و بعد از آن عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار دارند این درحالیست که نیاز داخل از کشورهای کره و همچنین ژاپن تامین می شود.

وی با بیان اینکه پیش از این یک کارخانه تولید پارچه مشکی در شهرکرد سعی در تولید این نیاز داخل کرد اما با شکست مواجه شد، گفت: خوشبختانه امروز اعلام می کنم که این کارخانه به موفقیت در زمینه تولید پارچه مشکی دست یافته و بخش اندکی از تولیدات آن روانه بازار شده است در صورت حمایت دولت از این مجموعه و کارخانه هایی از این دست می توان نیاز داخل را برطرف کنیم.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان تصریح کرد: اگر اتحادیه پارچه فروشان بتواند منسوجات تولید داخل را به واحدهای صنفی خود پیشنهاد کند مسلما پارچه های ایرانی به فروش می رسد و کمتر نیازمند واردات پارچه های خارجی و مصرف این منسوجات خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه البته کشورمان در تولید برخی پارچه ها موفق و در تولید برخی دیگر ناموفق است، گفت: ایران در تولید پارچه لباس های مجلسی از جمله گیپور هنوز توانایی تولید با کیفیت و مناسبی ندارد در حالیکه در زمینه تولید پارچه های ملحفه، فاستونی و کت و شلوار مردانه حرفی برای گفتن داشته و حتی توان صادرات دارد.

به اعتقاد تقی زاده، برای موفقیت در تولید منسوجات داخلی در وهله اول باید دستگاه های نساجی به روز شود و بعد با قرار گرفتن مواد اولیه مناسب و همچنین حمایت دولت، زمینه تولید باکیفیت آنها را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اتحادیه پارچه فروشان منسوجات مختلفی همچون پارچه، پتو، پارچه های مبلی و پرده را در واحدهای خود عرضه می کند، بیان داشت: در حال حال نزدیک به ۸۰۰ پروانه کسب برای فعالیت در این اتحادیه صادر شده و بیش از ۳۰۰ پروانه نیز در دست اقدام است.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان اصفهان با بیان اینکه طی دو ماه گذشته این اتحادیه ظرفیت های خود را در بخش آموزش ارتقا داده است، افزود: در سال جاری اتحادیه به غیر از صدور پروانه کسب، کمیسیون های حل اختلاف، رسیدگی به شکایات، فنی و بازرسی و ... تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته وی، اتحادیه پارچه فروشان علاوه بر آموزش های حضوری، نیز در راستای فرهنگ سازی برای تولید داخل و فروش منسوجات ایرانی در فضای مجازی نیز آموزش های بسیاری داده است.

تقی زاده در ادامه به معضل مالیات در صنف پارچه فروشان اشاره کرد و گفت: این صنف با درآمد پایین و ضرایب مالیاتی بالا مواجه است در حالیکه خروج از این معضل نیازمند تعامل دارایی با اتحادیه پارچه فروشان است.

کد خبر 310177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.