بلندمرتبه‌سازی همه‌جانبه در مشهد اجتناب‌ناپذیر است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: بلندمرتبه‌سازی همه‌جانبه اجتناب‌ناپذیر است اما در عین حال باید توجه داشت که الگوگیری کورکورانه از غرب راهگشا نخواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد در نشست تخصصی نقدی بر بلندمرتبه‌سازی که به همت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در ضوابط بلندمرتبه‌سازی باید به مباحث فرهنگی، اجتماعی، دینی و همچنین الزامات روابط انسانی توجه شود.
وی افزود: اگر بخواهیم از بلندمرتبه‌سازی در غرب به صورت کورکورانه الگوگیری کنیم و آن را با فرهنگ و سبک زندگی دینی خودمان انطباق ندهیم، قطعا در آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد به ضرورت بلندمرتبه‌سازی با تکیه بر مباحث دینی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر اجازه دهیم که شهر همچنان به صورت افقی رشد پیدا کند، قطعا در آینده‌ای نزدیک تمامی اراضی کشاورزی شمال شهر زیر ساخت مسکن خواهد رفت.
حسین‌نژاد ادامه داد: واحدهای مسکونی که در نتیجه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و رشد افقی شهر احداث می شود، به دلیل عدم رعایت الزامات شهرسازی زمینه‌ساز توسعه حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی است.
وی با بیان اینکه نقاط تعادل بلندمرتبه‌سازی باید مشخص شود، تصریح کرد: در بحث بلندمرتبه‌سازی علاوه بر ضرورت توجه به بعد رفع نیاز مسکن، باید به ابعاد دیگری نظیر مباحث فرهنگی، اجتماعی و آموزه‌های دینی توجه شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد ابراز کرد: متاسفانه در برخی از مناطق شهر مشهد که بدون تکیه بر ابعاد فرهنگی و جامعه شناسی، بلندمرتبه سازی اتفاق افتاده است، امروز شاهد بروز بزهکاری و نارضایتی شهروندان هستیم.
حسین‌نژاد افزود: در عین توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، کالبدی و شهرسازی، از ظرفیت‌های محیطی شهر در بحث بلندمرتبه‌سازی باید استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه بلندمرتبه‌سازی اجتناب‌ناپذیر است اما باید به همه ابعاد آن توجه شود، گفت: استفاده از ظرفیت‌های محیطی به منظور رفع نیازهای جامعه، هم عقلانی و هم دینی است.

کد خبر 310150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.