بار غیرقابل تحمل بهره های بانکی بر دوش صنعت

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باری که بر دوش صنعت کشور از لحاظ بهره بانکی وارد می شود، قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا سید عبدالوهاب سهل آبادی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان برگزار شد، افزود: با وجود حمایت های انجام شده از سوی دولت اگر موضوع بهره های بالای بانکی که تا ۳۰ درصد نیز می رسد حل نشود، زحمات دولت باری از دوش ما برنمی دارد.

وی رسیدگی بیشتر به واحدهای صنعتی که به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور دچار رکود شده اند را خواستار شد و تصریح کرد: این واحدها تقصیری در ایجاد این مشکل ها نداشته اند و مجلس و دولت باید تدبیری برای آنها بیندیشند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خارج شدن از اقتصاد نفتی را حرکتی انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: مقرر بود پس از اجرای هدفمند کردن یارانه ها، ۳۰ درصد از محل درآمدهای آن به صنایع تخصیص یابد که تاکنون اجرا نشده است.

وی همچنین اصلاح نظام بانکی، توسعه شبکه حمل و نقل، بازنگری در قانون ارزش افزوده، تغییر نرخ تامین اجتماعی، راه اندازی هرچه سریعتر قطار سریع السیر اصفهان - تهران، تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی و بندر خشک اصفهان، توجه به نظر بخش خصوصی در تغییر مدیران دولتی و همچنین رسیدگی به مساله آب اصفهان را خواستار شد و از زندانی شدن همسر یکی از کارخانه داران اصفهان به دلیل بدهکاری به بانک در روزهای پایانی سال گذشته انتقاد کرد.

محمد رضا برکتین مهمترین خواسته های بخش صنعت از دولت را بهبود شرایط، سیاستگذاری سریع و رفع پارادوکس (تناقض) بین تورم و نرخ بهره بانکی و واکنش بموقع به شرایط موجود اعلام کرد و گفت: براساس بررسی های صورت گرفته، اجرای طرح رونق تولید منجر به افزایش ۱۲.۶ درصدی اشتغال در میان واحدهای تولیدی اصفهان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: استان اصفهان دارای حدود ۹ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی با ۲۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه و اشتغال حدود ۲۶۰ هزار تَن و ۷۹۲ واحد معدنی با ظرفیت استخراجی ۴۷ میلیون تُن و اشتغال ۹ هزار تَن است.

اسرافیل احمدیه افزود: این استان دارای ۶ هزار و ۲۰۰ طرح صنعتی در حال اجراست که سرمایه آنها ۳۶۵ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۹۲ هزار تَن است.

وی با بیان اینکه در بین استان های کشور، اصفهان بیشترین طرح های جدید در حال اجرا را دارد، اظهار داشت: اصفهان در مجموع ۱۰ درصد از تعداد صنایع، ۱۱ درصد از سرمایه گذاری ها و ۱۱ درصد از تعداد شاغلان را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان از نظر تعداد طرح های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد نیز رتبه نخست کشور را دارد، اضافه کرد: این استان از نظر تعداد معادن و فعالیت های ساختمانی و تولیدی نیز رتبه نخست کشور را دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت اقتصادی و بانک ها کشور گفت: افرادی که در این شرایط در واحدهای تولیدی کار می کنند در واقع ایثار می کنند.

کد خبر 310047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.