رقابت داوطلبان علوم تجربی کنکور ۹۶ آغاز شد

رقابت داوطلبان علوم تجربی آزمون سراسری ۹۶ که بیش از ۶۲ درصد از کل داوطلبان کنکور امسال را به خود اختصاص داده است، از دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون سراسری سال ۹۶، چهل وهفتمین دوره آزمون سراسری است که به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی و کدرشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. 
ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۶ از ۱۹ بهمن ماه سال گذشته آغازشد و با احتساب تمدید و فرصت مجددی که برای داوطلبان در نظر گرفته شد تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر 
( ۵۸.۹۶) درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر (۴۱.۰۴) درصد مرد هستند. 
آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ با تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب نسبت به آمار سال ۹۵ که ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بود، ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر (۷.۵ درصد) بیشتر شده است. 
درهای ورود به حوزه های امتحانی از ساعت ۷.۳۰ امروز، جمعه بر روی داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون سراسری ۹۶ بسته شد و از ساعت ۸ صبح نیز ماراتن کنکور آغاز شد. 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش در گفت و گو با ایرنا، آمار داوطلبان ثبت نام کننده برای شرکت در رقابتهای گروه علوم تجربی کنکور امسال را ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ نفر ذکر کرد و افزود: ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ نفر از داوطلبان این گروه آزمایشی، زن و ۲۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر مرد هستند. 
حدود ۶۳ درصد داوطلبان تجربی، زن و ۳۷ درصد مرد هستند
حسین توکلی اظهار داشت: به این ترتیب، ۶۳.۳۵ درصد داوطلبان گروه علوم تجربی آزمون سراسری ۹۶را زنان و ۳۶.۶۵ درصد مابقی را مردان تشکیل می دهند که قرار است با یکدیگر رقابت علمی داشته باشند. 
در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ به هر داوطلب در تمام گروه های آزمایشی، یک پاسخنامه و دو دفترچه سوال برای آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲» داده می شود.
دفترچه شماره آزمون سراسری که شامل سوالات عمومی داوطلبان و برای همه گروه های آزمایشی مشترک است، دارای ۱۰۰ سوال است که ۷۵ دقیقه برای پاسخگویی به آنها درنظر گرفته شده است.
داوطلبان علوم تجربی باید با دریافت دفترچه شماره ۲ به ۱۷۰ سوال تخصصی در ۱۷۰ دقیقه پاسخ دهند.
داوطلبان دارای دیپلم بهیاری و شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه های عمومی و اختصاصی (دفترچه های شماره ۱ و ۲) باید به ۵۰ سوال دفترچه اختصاصی شماره ۳ نیز در مدت زمان ۳۰ دقیقه پاسخ دهند.
مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد: پس از تصحیح برگه های آزمون سراسری به صورت ماشینی، نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در دهه دوم مردادماه ۹۶ بر روی سایت سنجش منتشر می شود و نتایج نهایی آزمون سراسری ۹۶، شهریورماه امسال اعلام می شود. 

کد خبر 309984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.